Δοκιμάζουμε το Peugeot 108 TOP

Στα χέρια μας αυτή την εβδομάδα ήρθε το Peugeot 108 Top με τον ατμοσφαιρικό χιλιάρη κινητήρα και την υφασμάτινη οροφή, που στόχο έχει να δώσει μια ανάσα δροσιάς στον καύσωνα της πόλης.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης

Το «μικρό» της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας εξοπλισμένο με πλήρως ανοιγόμενη υφασμάτινη ηλεκτρική οροφή, γίνεται η «top» πρόταση για αυτοκίνητο πόλης ιδιαίτερα τα καλοκαιρινά και ανοιξιάτικα απογεύματα με την οροφή ανοιχτή.

Το εξωτερικό

Με μια πρώτη ματιά το εξωτερικό του αυτοκινήτου κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις καθώς η δυναμική σχεδίαση, το έντονο χρώμα και οι λεπτομέρειες χρωμίου τονίζουν τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος διακρίνεται ξεκάθαρα η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Peugeot. Οι ιδιαίτερης σχεδίασης ζάντες ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα σχέδια και δένουν υπέροχα με τα διακοσμητικά χρωμίου του αμαξώματος. Οι μαζεμένες του διαστάσεις, μήκος 3,5 μέτρα και πλάτος 1,6 μαρτυρούν ότι το στοιχείο του είναι η πόλη.

Η οροφή είναι διακριτική και αν δεν επικεντρωθεί το μάτι σε αυτή μοιάζει σαν να είναι απλή μεταλλική, αλλά βαμμένη σε άλλο χρώμα. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τα φλας τεχνολογίας led τα οποία συνδυάζονται με προτζέκτορες για τα φώτα διασταυρώσεως και πορείας. Χαμηλά στον προφυλακτήρα βρίσκουμε και τα φώτα ημέρας, επίσης τεχνολογίας led, μαζί με τους προβολείς ομίχλης.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η πόρτα του πορτ μπαγκάζ η οποία αποτελείται εξ ολοκλήρου από γυαλί. Η προσπάθεια να κρατηθεί το βάρος χαμηλά φαίνεται από την ελαφριά αλλά στιβαρή αίσθηση που έχουν οι πόρτες.

Το εσωτερικό

Στο εσωτερικό η εκτεταμένη χρήση σκληρού πλαστικού βοηθάει με τη σειρά της στη διατήρηση του κόστους αλλά και του βάρους σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Τα όργανα μπροστά από τον οδηγό είναι πλήρη και παρέχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται κατά την οδήγηση. Η κεντρική κονσόλα και η μέση του ταμπλό είναι βαμμένη σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα δείχνοντας ότι παρά την μείωση βάρους και κόστους δεν έχουν γίνει εκπτώσεις στην ποιότητα.

Στην μέση του ταμπλό φιλοξενείται και η μεγάλη οθόνη αφής των 7″ του συστήματος ψυχαγωγίας. Το σύστημα αυτό έχει τη δυνατότητα να ψυχαγωγήσει τους επιβάτες με μουσική από το ραδιόφωνο, είτε από εξωτερικά μέσα αποθήκευσης αν αυτοί το επιθυμήσουν, καθώς διαθέτει θύρα ανάγνωσης usb και auxiliary port για σύνδεση φορητής πηγής ήχου. Στην οθόνη εμφανίζονται επίσης η εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας, η οποία είναι καθαρή και βοηθάει πολύ στο παρκάρισμα σε στενούς χώρους, αλλά και οι πληροφορίες του τηλεφώνου.

Τα καθίσματα είναι άνετα και στις μπροστά θέσεις οι επιβάτες έχουν άπλετο χώρο στη διάθεσή τους. Στις πίσω θέσεις ο χώρος είναι λίγο πιο περιορισμένος αλλά επαρκής για τις σύντομες μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης περιορισμένος αλλά θα μεταφέρει άνετα τα ψώνια μιας οικογένειας χωρίς κανένα πρόβλημα.

Το μεγάλο ατού του αυτοκινήτου είναι φυσικά η μεγάλη πανοραμική υφασμάτινη οροφή. Μόλις ανοίξει δίνει την αίσθηση κάμπριο, καθώς μόνο οι κολόνες μένουν για να θυμίζουν ότι πρόκειται για ένα πεντάθυρο χατσμπακ.

Συμπεριφορά

Φωτογραφία: Γιώργος Παναγάκης

Στο δρόμο το νέο 108 Top είναι ευκίνητο και σβέλτο. «Εντός των τειχών» βρίσκεται κυριολεκτικά στο στοιχείο του με το χαμηλό βάρος, το οποίο φτάνει περίπου στα 850 κιλά, και τις μαζεμένες διαστάσεις να λειτουργούν υπέρ του με κάθε ευκαιρία. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων εκμεταλλεύεται πλήρως τους 69 ίππους και με την κοντή κλιμάκωσή του δεν αφήνει το αυτοκίνητο να «κρεμάσει».

Διαθέσιμο κατ΄ επιλογή είναι επίσης ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο 5 ταχυτήτων σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.000 κυβικών εκατοστών. Επιπλέον, εκτός από τον 1.000cc το 108 μπορεί να παραγγελθεί και με έναν κινητήρα 1.200 κυβικών εκατοστών με 82 ίππους και 118nm ροπής διαθέσιμα από τις 2750 στροφές, το οποίο συνδυάζεται επίσης με 5άρι χειροκίνητο σασμάν.

Το τιμόνι είναι γρήγορο και ελαφρύ, πράγμα που βοηθάει την ευκινησία του αυτοκινήτου. Αν συνυπολογίσουμε και την κάμερα οπισθοπορείας το παρκάρισμα γίνεται απλή υπόθεση.

Η ανάρτηση φιλτράρει καλά τις ανωμαλίες του δρόμου και μόνο σε μεγάλη λακκούβα οι επιβάτες θα αισθανθούν ένα μικρό «κοπάνημα», απόρροια του μικρού του βάρους.

Στο δρόμο το μικρό Peugeot είναι σταθερό και δεν προκαλεί πονοκεφάλους στον οδηγό με τις αντιδράσεις του. Τα φρένα που αποτελούνται από δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, έχουν καλή αίσθηση και ακινητοποιούν το ελαφρύ αμάξωμα χωρίς κανένα πρόβλημα. Σε ανοιχτό δρόμο δεν δείχνει να δυσανασχετεί και ταξιδεύει οικονομικά, προτρέποντας τους ιδιοκτήτες του σε μικρές εξορμήσεις.

Συμπέρασμα

Το νέο Peugeot 108 Top αποτελεί μια ιδανική πρόταση τόσο για νέους οδηγούς όσο και για μεγαλύτερους. Η μεγάλη ανοιγόμενη οροφή το κάνει να ξεχωρίζει και χαρίζει στο μικρό Peugeot μια ευάερη και ευήλια καμπίνα. Ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρης και ο μικρός κινητήρας κινεί αξιοπρεπώς και οικονομικά το αυτοκίνητο. Όλα αυτά τα στοιχεία καθιστούν το 108 μια ολοκληρωμένη πρόταση για κάποιον που αναζητά οικονομικές μετακινήσεις σε μικρές διαστάσεις με στυλ!

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,243ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
318ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής