Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Vitara 1.6 Diesel 4WD GLX στο Ποικίλο Όρος

Τα πρώτα χιόνια πέρασαν και ενώ βρισκόμαστε εν μέσω καλοκαιρίας στην καρδιά του χειμώνα είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή την τέταρτη γενιά Suzuki Vitara. Το οδηγήσαμε τόσο μέσα στην πόλη, όσο και σε απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες στο Ποικίλο Όρος.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Εξωτερικό
Εξωτερικά η τελευταία γενιά του ιαπωνικού SUV έχει μια πιο επιθετική και επιβλητική όψη σε σχέση με τους προκατόχους του. Το βλέμμα τραβάει αμέσως η έντονη γαλάζια απόχρωση του αμαξώματος. Όμορφη αντίθεση προκαλεί το μαύρο χρώμα της οροφής.

Στο μπροστινό μέρος η χρωμιωμένη μάσκα φιλοξενεί το σήμα και διατρέχει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, από φανάρι σε φανάρι. Στον προφυλακτήρα έχουν τοποθετηθεί τα LED φώτα ημέρας δίπλα στους προβολείς ομίχλης. Στο μέσο του οι Ιάπωνες έχουν τοποθετήσει ένα ασημένιο προστατευτικό για να τον προστατεύσουν από μικρογρατζουνιές στις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Στα πλάγια, στο τελείωμα του καπό έχει διατηρηθεί το μικρό διακοσμητικό από την προηγούμενη γενιά. Στο κάτω μέρος των θυρών οι πλαστικοί μαρσπιέδες θα προστατεύσουν το χρώμα από κλαδιά και μικρές πέτρες.

Τα πίσω κρύσταλλα είναι φιμέ και προσθέτουν μια πιο «επίσημη» νότα στο αυτοκίνητο. Στο πίσω μέρος το πιο έντονο στοιχείο είναι ο πίσω προφυλακτήρας με το ασημί διακοσμητικό. Στο πάνω μέρος της πόρτας του πορτ μπαγκάζ έχει τοποθετηθεί μια διακριτική αεροτομή στην οποία ενσωματώνεται το τρίτο στοπ των φρένων. Οι ζάντες είναι πεντάκτινες δίχρωμες 17 ιντσών. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι αρκετά μεγάλη ώστε να υποστηρίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχούν τα σκουρόχρωμα σκληρά πλαστικά. Συμβαδίζουν με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου δίνοντας ένα σκληροτράχηλο και ανθεκτικό ύφος και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Κατά μήκος του έχει ένα ασημένιο διακοσμητικό. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και καθαρός. Ανάμεσα στα δύο μεγάλα αναλογικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο) έχει τοποθετηθεί μια οθόνη στην οποία προβάλλονται οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού. Το τιμόνι είναι δερμάτινο και διαθέτει κουμπιά για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος, του Cruise Control και του τηλεφώνου.

Ανάμεσα στους δυο αεραγωγούς του ταμπλό έχει τοποθετηθεί ένα αναλογικό ρολόι. Χαμηλότερα στη μέση του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η μεγάλη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας. Διαθέτει σύστημα πλοήγησης με φωνητική καθοδήγηση, σύνδεση με τηλέφωνο και αναπαραγωγή μουσικής μέσω ραδιοφώνου, USB και AUX. Χαμηλότερα βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού. Στην κεντρική κονσόλα πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων βρίσκονται τα κουμπιά επιλογής της τετρακίνησης. Ένας περιστροφικός επιλογέας για επιλογή μεταξύ τριών επιλογών (MUD & SNOW, AUTO και SPORT). Ακριβώς δίπλα βρίσκεται και το κουμπί για το πλήρες κλείδωμα των διαφορικών.

Ο υπόλοιπος εξοπλισμός άνεσης είναι πλούσιος και περιλαμβάνει αυτόματο άνοιγμα των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων, αισθητήρες παρκαρίσματος μπροστά και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα Cruise Control. Επιπλέον διαθέτει σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού και ηλεκτρικά αναδιπλώμενους εξωτερικούς καθρέφτες.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι πλήρης και περιλαμβάνει πλήρες πακέτο αερόσακων, ABS με EBD και ESP με Traction Control. Για την κίνηση εκτός δρόμου οι μηχανικοί της Suzuki έχουν φροντίσει να εξοπλίσουν την νέα γενιά Vitara με σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Assist, καθώς και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Hill Hold. Επιπλέον διαθέτει σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και προειδοποίηση για επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση. Για την προστασία των παιδιών οι πίσω πόρτες διαθέτουν παιδικό κλείδωμα και τα καθίσματα έχουν υποδοχές ISOFIX.

Οι χώροι της καμπίνας είναι μεγάλοι και θα φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερεις, ακόμα και πέντε ενήλικες. Τα καθίσματα είναι άνετα και είναι επενδεδυμένα με ύφασμα και αλκαντάρα. Οι χώροι για αποθήκευση αντικειμένων στην καμπίνα είναι επαρκείς αν και δεν υπάρχει κεντρικό υποβραχιόνιο. Στις πόρτες διαθέτει τσέπες ενώ στην κεντρική κονσόλα έχει ποτηροθήκες. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού χωράει όλα τα έγγραφα του αυτοκινήτου και άλλα μικρά αντικείμενα. Το πορτ μπαγκάζ είναι μεγάλο και διαθέτει «κρυφό» ράφι κάτω από το πάτωμα ενώ αν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας μεγάλος επίπεδος χώρος.

Κινητήρες
Ο κινητήρας με τον οποίο εξοπλίζεται το Vitara της δοκιμής είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας.

Έχει χωρητικότητα 1598 κυβικά εκατοστά, αποδίδει 120 ίππους στις 3.750 στροφές και 320Nm ροπής στις 1750 στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων, μέσω του οποίου περνάει η δύναμη στους τέσσερις τροχούς, είναι 6τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Μπορεί να εξοπλιστεί επίσης και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Από κινητήρες βενζίνης η Suzuki δίνει 2 επιλογές στους υποψήφιους αγοραστές. Ένας 1400άρης απόδοσης 140 ίππων που συνδυάζεται με τετρακίνηση και με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει και ένας 1600άρης με 120 ίππους διαθέσιμο τόσο δικίνητο όσο και τετρακίνητο. Οι επιλογές του σε κιβώτια ταχυτήτων είναι είτε 5 σχέσεων χειροκίνητο, είτε 6 σχέσεων αυτόματο.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Suzuki Vitara συμπεριφέρεται καλά και δεν προβληματίζει με τη σταθερότητά του παρά το αυξημένο ύψος του.

Στην πόλη η ψηλή θέση οδήγησης χαρίζει πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό ενώ το κοφτερό τιμόνι και η ευκινησία κάνουν το SUV να κρύβει τον όγκο του. Εκτός δρόμου όμως είναι το μέρος στο οποίο το Vitara δείχνει πραγματικά τις ικανότητές του. Το ύψος του αυτοκινήτου τού επιτρέπει να κινηθεί άνετα εκτός δρόμου. Παράλληλα η ροπή του πετρελαιοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο βοηθάνε τον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες της πολύ ικανής τετρακίνησης. Οι αισθητήρες παρκαρίσματος περιμετρικά του οχήματος θα ειδοποιήσουν το οδηγό αν βρεθεί άθελά του πολύ κοντά σε κάποιο ψηλό εμπόδιο κατά στις εκτός δρόμου εξορμήσεις του. Στην κίνηση στην εθνική υπάρχει ένας μικρός θόρυβος από την κύλιση του οχήματος αλλά δεν είναι ενοχλητικός.

Συμπέρασμα
Το νέο Suzuki Vitara 1.6 Diesel 4WD στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση GLX με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί μια πολύ αξιόλογη επιλογή στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Η τιμή για το πακέτο αυτό, με τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο και πλήρη εξοπλισμό φτάνει τα 30.760€. Η τιμή του νέου Vitara για την βασική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1600 κυβικών εκατοστών ξεκινάει από τα 16.190€.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής