Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Swift 1.2 Dualjet CVT

Μία εβδομάδα με το ανανεωμένο Suzuki Swift δεν είναι ποτέ αρκετή και αυτό το διαπιστώσαμε δοκιμάζοντας το, με τον 1200αρη βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Εξωτερικό

Εξωτερικά η ανανεωμένη σχεδίαση στοχεύει ακόμα περισσότερο σε νέους οδηγούς προσθέτοντας ακόμα περισσότερα δυναμικά στοιχεία από την προηγούμενη γενιά.

Το μεγαλύτερο μέρος του εμπρός μέρους καταλαμβάνει η μάσκα, η οποία «απλώνεται» σχεδόν σε όλο τον προφυλακτήρα. Τα φανάρια είναι ανασχεδιασμένα και πλέον πάνω από τους προβολείς ομίχλης βρίσκονται τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Στο πλάι την παράσταση κλέβουν οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Οι χειρολαβές των πίσω θυρών είναι αριστοτεχνικά κρυμμένες στο σημείο που κανονικά θα υπήρχε το φινιστρίνι. Από εκεί ξεκινάει μια νοητή προέκταση του τζαμιού που φτάνει έως το πίσω παρμπρίζ. Τα τρία πίσω κρύσταλλα είναι φιμέ, και μαζί με τα διακοσμητικά στοιχεία δίνουν την αίσθηση ενός μονοκόμματου τζαμιού που αγκαλιάζει όλο το πίσω μέρος. Μια μικρή αεροτομή που «στεγάζει» και το τρίτο στοπ των φρένων βρίσκεται στο πάνω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του, το νέο Swift φέρει ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές που το διαχωρίζουν από τα προηγούμενα μοντέλα. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο τιμόνι και την κεντρική κονσόλα.

Το τιμόνι έχει γίνει πιο σπορ με μικρότερο αερόσακο και επίπεδη βάση. Τα κουμπιά πάνω του, επιτρέπουν τον εύκολο χειρισμό του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου χωρίς ο οδηγός να πάρει τα χέρια του από αυτό. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο έχει τοποθετηθεί μια ψηφιακή οθόνη για την απεικόνιση της ποσότητας καυσίμου, την θερμοκρασία και τις πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού.

Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρά ανθεκτικά υλικά καλής ποιότητας και διακοσμείται από μια γκρι λωρίδα στο μέσο του. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί μια έγχρωμη οθόνη από την οποία ο οδηγός μπορεί να χειριστεί τα μέσα ψυχαγωγίας . Δίνεται η δυνατότητα να αναπαραχθούν αρχεία από USB, θύρα AUX και κάρτα μνήμης SD. Για την περαιτέρω άνεση των επιβατών η ιαπωνική εταιρεία έχει εξοπλίσει το νέο Swift με ηλεκτρικά παράθυρα στο εμπρός μέρος, αισθητήρες για το αυτόματο άνοιγμα των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και κάμερα οπισθοπορείας. Για την διατήρηση του σωστού κλίματος μέσα στην καμπίνα αναλαμβάνει δουλειά ένα αυτόματο ερκοντίσιον.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει 6 αερόσακους προστατεύοντας όλη την καμπίνα και σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης. Επιπλέον διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα ευστάθειας ESP με Traction Control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, βάσεις ISOFIX για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.

Τα καθίσματα είναι άνετα και υποστηρίζουν το σώμα σε τυχόν απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Τα υλικά που τα ντύνουν είναι επίσης πολύ καλής ποιότητας. Για την φύλαξη μικροαντικειμένων υπάρχει ένα «ράφι» κάτω από την κονσόλα και πρακτικές θήκες στις πόρτες. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για μικρό αυτοκίνητο. Με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους ο όγκος του πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 265 λίτρα ενώ αν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωθούν τότε ο χώρο φόρτωσης μπορεί να αυξηθεί μέχρι και τα 947 λίτρα.

Ο κινητήρας

Ο κινητήρας που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι ο 1.2 DualJet. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό 1200άρη κινητήρα που αποδίδει 90 ίππους στις 6000 στροφές και 120Nm ροπής με την μέγιστη τιμή της να επιτυγχάνεται στις 4.400 στροφές.

Φωτογραφία: dytikesmaties.gr

Επίσης διαθέσιμο είναι ένα καινούριο 1000άρι υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο σύνολο εξοπλισμένο με σύστημα άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 112 ίππους στις 5500 στροφές και η ροπή του φτάνει στα 170Nm διαθέσιμα από τις 2000 στροφές. Η στάνταρ επιλογή για κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα χειροκίνητο 5άρι. Το κιβώτιο ταχυτήτων που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε είναι ένα αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης ροπής που διατίθεται ως έξτρα. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα το αυτοκίνητο να παραγγελθεί και με σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζεται με τον κινητήρα των 1200ων κυβικών.

Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο το νέο Swift είναι σβέλτο και ευκολοδήγητο, όπως θα έπρεπε για αμάξι πόλης. Το αυτόματο κιβώτιο βοηθάει ακόμα περισσότερο κρατώντας τις στροφές στο σωστό επίπεδο προσφέροντας τόσο χαμηλή κατανάλωση, όσο και «ετοιμότητα» του κινητήρα ώστε ο οδηγός να μην βρεθεί «κρεμασμένος».

Η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση που αναδεικνύει τον σπορ και νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παρά τον σπορ προσανατολισμό όμως οι ανωμαλίες αποσβένονται ικανοποιητικά. Τα φρένα του που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω δεν προβληματίζουν και ακινητοποιούν το αμάξωμα με ευκολία. Μόνο η έκδοση GLX εξοπλίζεται και με πίσω δισκόφρενα. Σε ανοιχτό δρόμο το Swift διατηρεί σταθερά την πορεία του ωστόσο μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται αισθητοί στις υψηλές ταχύτητες. Στην πόλη το μικρό ιαπωνικό βρίσκεται στο στοιχείο του. Το ελαφρύ τιμόνι και ο μικρός κύκλος στροφής κάνουν τα περάσματα μέσα από τα στενά και την οδήγηση στην κίνηση μια εύκολη υπόθεση. Η κάμερα οπισθοπορείας βοηθάει πάρα πολύ στο παρκάρισμα καθώς είναι υψηλής ανάλυσης και σε συνδυασμό με τους μεγάλους καθρέφτες επιτρέπει την παρακολούθηση όλου του περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο.

Συμπέρασμα

Το νέο Suzuki Swift 1.2 Dualjet CVT αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή για κάποιο νέο οδηγό ή για αυτοκίνητο πόλης. Η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου το καθιστά ακόμα πιο άνετο, ευκολοδήγητο και ξεκούραστο. Οι τιμές ξεκινάνε από τα 11.830€ για το 1.2 με εμπρός κίνηση και μπορεί να φτάσει και τα 16.750€ για την τετρακίνητη έκδοση. Η τιμή για όποιον επιθυμεί να αποκτήσει τον καινούριο 1000άρι είναι 13.880€.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,243ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
318ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής