Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3 1.6 BlueHDi 75

Στα χέρια μας αυτή την εβδομάδα έχουμε το καινούριο Citroen C3, αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα το 2017, με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα των 75 ίππων.

PACIFIC-SUN

Η Citroen ανέκαθεν ήταν ένας κατασκευαστής που του άρεσε να προκαλεί και να εκπλήσσει ευχάριστα το κοινό με τα σχέδια και τα σχήματα που επιλέγει να δώσει στα αυτοκίνητά της. Τρανό παράδειγμα η ιστορική DS του 1955 γνωστή και ως «θεά» καθώς το DS προέκυπτε από το γαλλικό «Déesse» (θεά).

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης

Πιο πρόσφατο παράδειγμα το εκκεντρικό και ξεχωριστό C6. Και φτάνουμε στο 2014 όπου και παρουσιάστηκε το Cactus, εγκαινιάζοντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Citroen, ταράζοντας τα νερά στο χώρο της αυτοκίνησης με την προχωρημένη αισθητική του.

Το νέο C3 ακολουθεί σχεδιαστικά τον μεγαλύτερο αδερφό του το Cactus, υιοθετώντας τα πλαστικά προστατευτικά στις πόρτες, τους συνδυασμούς χρωμάτων και τα ιδιαίτερα εμπρός φωτιστικά σώματα που χωρίζονται σε δύο τμήματα.

Το εξωτερικό

Το κόκκινο χρώμα σε οροφή, καθρέφτες και γύρω από τους προβολείς ομίχλης κάνει ωραία αντίθεση με το λευκό χρώμα του αμαξώματος. Τα μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών και τον προφυλακτήρα, μαζί με το κάπως αυξημένο ύψος από το έδαφος, δίνουν μια πιο περιπετειώδη νότα στην εμφάνιση και επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να κινηθεί με άνεση σε βατούς χωματόδρομους.

Ιδιαίτερης σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου οι οποίες δένουν με το υπόλοιπο σύνολο αρμονικά. Τα φώτα ημέρας είναι τεχνολογίας Led και σχεδόν ενσωματώνονται στην μάσκα. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες τονίζουν τη μοντέρνα σιλουέτα του.

Το εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου C3 είναι εξίσου μοντέρνο και νεανικό όπως το εξωτερικό του. Οι Γάλλοι έχουν χρησιμοποιήσει υλικά πολύ καλής ποιότητας και η συναρμογή είναι πολύ προσεγμένη. Το ντυμένο με δερματίνη κεντρικό μέρος του ταμπλό με το κόκκινο περίγραμμα είναι το πρώτο πράγμα που τραβάει την προσοχή του επιβάτη.

Η μεγάλη οθόνη κοσμεί το επάνω μέρος της κονσόλας και μέσα από αυτή ο οδηγός χειρίζεται τόσο το σύστημα ψυχαγωγίας, όσο και το σύστημα κλιματισμού. Το σύστημα ψυχαγωγίας είναι σύγχρονο και αναπαράγει μουσική μέσω USB, θύρας AUX και ραδιοφώνου το οποίο μέσω του συστήματος RDS μπορεί και εμφανίζει το λογότυπο ορισμένων ραδιοφωνικών σταθμών.

Όπως και στα περισσότερα συστήματα στις μέρες μας, έτσι και το νέο C3, διαθέτει και σύστημα πλοήγησης με φωνητική καθοδήγηση. Ο εξοπλισμός άνεσης επιπλέον περιλαμβάνει και cruise control, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών και αισθητήρες παρκαρίσματος.

Τα καθίσματα είναι μαλακά και άνετα, πράγμα το οποίο δεν κουράζει καθόλου τους επιβάτες. Τα χερούλια που χρησιμεύουν για το κλείσιμο των θυρών από το εσωτερικό, είναι υφασμάτινα και ιδιαίτερης έμπνευσης και παραπέμπουν σε παλιότερη κατασκευή. Ένα ρετρό στοιχείο που όμως δένει αρμονικά με το υπόλοιπο μοντέρνο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 300 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει μέχρι τα 922 λίτρα.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται παραπάνω από πλήρης. ESP, ABS με EBD και brake assist, hill assist για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας.

Οι κινητήρες

Στο μηχανοστάσιο «κατοικεί» ένας 1600άρης τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος με τη βοήθεια turbo αποδίδει 75 άλογα στις 3500 στροφές και 233nm ροπής στις 1750 στροφές. Διαθέσιμη είναι επίσης μια ακόμα έκδοση του ίδιου πετρελαιοκινητήρα με 100 ίππους και 254nm ροπής.

Φωτογραφία: Γιώργος Παναγάκης

Φυσικά δεν μπορούν να λείπουν και οι εκδόσεις βενζίνης. Το νέο C3 εφοδιάζεται με δύο τρικύλινδρους 1200άρηδες κινητήρες. Έναν ατμοσφαιρικό έμμεσου ψεκασμού απόδοσης 82 ίππων και έναν υπερτροφοδοτούμενο, άμεσου ψεκασμού με 110 ίππους. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Η συμπεριφορά στο δρόμο

Στον δρόμο το μεσαίο της Citroen κινείται άνετα και αθόρυβα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και δεν προβληματίζουν τον οδηγό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και γρήγορο, βοηθώντας στην ευκινησία του αυτοκινήτου. Η διαδρομή του λεβιέ ταχυτήτων είναι κάπως μεγάλη αλλά οι θέσεις του είναι σαφείς και οι ταχύτητες κουμπώνουν εύκολα.

Φωτογραφία: Γιώργος Παναγάκης

Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους 266 χιλιοστών στον εμπρός άξονα και ταμπούρα στον πίσω. Η απόδοσή τους είναι καλή και δεν έχουν κανένα πρόβλημα να σταματήσουν το αμάξωμα του οποίου το βάρος έχει κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα, μόλις στα 1165 κιλά.

Η ορατότητα περιμετρικά του οχήματος είναι πολύ καλή και σε αυτό βοηθάνε τόσο οι γυάλινες επιφάνειες όσο και οι μεγάλοι καθρέφτες. Η κάπως υπερυψωμένη θέση οδήγησης δίνει στον οδηγό την αίσθηση ενός SUV. Κατά το παρκάρισμα ο οδηγός έχει σύμμαχό του το ελαφρύ τιμόνι και τους αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, με αποτέλεσμα το μήκους 4 μέτρων αμάξωμα να «μανουβράρεται» εύκολα χωρίς κανένα πρόβλημα.

Το καινούριο Citroen C3 1.6 BlueHDi 75 με τιμή που ξεκινάει από τα 11.950€ είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει μια οικογένεια στις μετακινήσεις της με οικονομία και ασφάλεια. Το μεγαλύτερο ατού είναι η ξεχωριστή εμφάνισή του. Σίγουρα θα κάνει τα κεφάλια των περαστικών να γυρίζουν με το πέρασμά του!

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής