Δοκιμάζουμε το Mitsubishi ASX 1.6D Invite Plus AWD

Το Mitsubishi ASX με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κυβικών, των 114 αλόγων και το σύστημα τετρακίνησης που είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού, είχαμε τη διάθεσή μας αυτή την εβδομάδα. Το δοκιμάσαμε σε ασφάλτινες αλλά και χωμάτινες διαδρομές με θέα τη θάλασσα.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης

Στο εξωτερικό
Στο εμπρός μέρος του Mitsubishi ASX, κυριαρχεί η γνώριμη σχεδίαση της εταιρείας, ωστόσο έχουν γίνει οι απαραίτητες πινελιές ανανέωσης για να παραμένει πάντα φρέσκο. 

H μάσκα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του προφυλακτήρα με τις τέσσερις γωνίες της να οδηγούν νοητά στα κύρια φωτιστικά σώματα στο πάνω μέρος και τους προβολείς ομίχλης κάτω. Μαζί με τους προβολείς ομίχλης φιλοξενούνται και τα φώτα ημέρας. Στο πλαϊνό μέρος οι γυάλινες επιφάνειες καλύπτουν περίπου το 1/3 του συνολικού εμβαδού.

Οι μεγάλοι καθρέπτες βοηθούν στην ορατότητα και δένουν με τον όγκο του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος, τα φανάρια με την επιθετική σχεδίαση, η μικρή αεροτομή και η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης δίνουν τα απαραίτητα δυναμικά στοιχεία στο σχέδιο. Για να βγάλει εις πέρας τις αποστολές του ως ένα σύγχρονο Crossover, το Mitsubishi ASX, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών που φέρουν λάστιχα με μεγάλο προφίλ.

Στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σκληρά, ανθεκτικά πλαστικά, που όμως διατηρούν την ποιότητα σε υψηλά επίπεδα.

Μόλις ο οδηγός καθίσει στη θέση του και γυρίσει το κλειδί, η έγχρωμη οθόνη στο μέσο του ταμπλό, του απευθύνει χαιρετισμό και το σήμα της εταιρείας εξαφανίζεται παραχωρώντας τη θέση του στις πληροφορίες που αφορούν τον υπολογιστή ταξιδιού. Το πολυλειτουργικό τιμόνι, είναι ντυμένο με δερματίνη και δίνει στον οδηγό την δυνατότητα να διαχειρίζεται το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο χωρίς να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι.

Στο μέσον του ταμπλό φιλοξενείται το σύστημα ψυχαγωγίας και το σύστημα κλιματισμού. Περιμετρικά από το σύστημα ψυχαγωγίας, που περιλαμβάνει ραδιόφωνο, CD Player και αναπαραγωγή μουσικής μέσω USB και θήρας AUX, το ASX έχει διακοσμηθεί με απομίμηση ανθρακικού υλικού, ώστε να τονιστεί ο δυναμικός του χαρακτήρας. Η κεντρική κονσόλα μαζί με τον επιλογέα ταχυτήτων και το χειρόφρενο φιλοξενεί και τον επιλογέα της τετρακίνησης.

Ο υπόλοιπος εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα διατήρησης της ταχύτητας (Cruise Control) και αισθητήρες βροχής και φώτων.

Από εξοπλισμό ασφαλείας οι Ιάπωνες δεν άφησαν το ASX να μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό. Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει σύστημα ευστάθειας ASC, σύστημα αντιμπλωκαρίσματος τροχών ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή EBD, σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill start assist system) και σύστημα παράκαμψης φρένων (Brake override system). Επιπλέον την καμπίνα του ASX προστατεύουν 7 αερόσακοι.

Τα καθίσματα είναι ντυμένα με ύφασμα και δεν κουράζουν σε μεγάλες διαδρομές. Οι χώροι της καμπίνας είναι μεγάλοι και εκμεταλλεύονται πλήρως τα 4,3 μέτρα του αμαξώματος. Τόσο στα μπροστινά καθίσματα όσο και στα πίσω οι χώροι για τα πόδια και το κεφάλι είναι υπεραρκετοί. Επιπλέον για την αποθήκευση μικροαντικειμένων, η Mitsubishi έχει προβλέψει και έχει τοποθετήσει διπλή ανοιγόμενη κεντρική κονσόλα, ντουλαπάκι συνοδηγού και θήκες στις μπροστά πόρτες.

Δεν θα λείψουν επίσης οι ποτηροθήκες, καθώς υπάρχουν δύο στο μπροστινό μέρος και άλλες δύο στο ανοιγόμενο υποβραχιόνιο, που βρίσκεται στη μέση του πίσω καθίσματος. Θήκες για μπουκάλια υπάρχουν επίσης στις θήκες των μπροστινών θυρών. Το πόρτ-μπαγκάζ διαθέτει 419 λίτρα χώρου τα οποία μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 1219 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Ο κινητήρας
Ο κινητήρας είναι ο DID οκταβάλβιδος, υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1560 κυβικών εκατοστών τεχνολογίας Euro6b, ο οποίος αποδίδει 114 άλογα στις 3600 στροφές και 270Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1750 στροφές. Η κίνηση περνάει στους τέσσερις τροχούς μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Φωτογραφία: www.dytikesmaties.gr

Η Mitsubishi ανακοινώνει επιδόσεις της τάξης των 11.5 δευτερολέπτων για να πιάσει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση και το κοντέρ σταματάει στα 180 χιλιόμετρα την ώρα. Διαθέσιμες είναι επίσης και δικίνητες εκδόσεις τόσο σε βενζίνη όσο και πετρέλαιο.

Το βενζινοκίνητο σύνολο αποτελείται από έναν 1.600άρη δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα απόδοσης 117 ίππων που συνδυάζεται με 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο, ωστόσο δεν υπάρχει διαθέσιμη τετρακίνητη εκδοχή που να συνδυάζεται με βενζινοκινητήρα. Για την πετρελαιοκίνητη δικίνητη έκδοση επιστρατεύεται ο ίδιος πετρελαιοκινητήρας με την τετρακίνητη έκδοση.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Mitsubishi ASX εκτελεί με επιτυχία την αποστολή για την οποία κατασκευάστηκε. Το κιβώτιο ταχυτήτων του διαθέτει πολύ κοντές σχέσεις, οι οποίες σε συνδυασμό με την ροπή του κινητήρα που είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά το βοηθάνε στις εκτός δρόμου εξορμήσεις του.

Η ανάρτηση κρατάει το πλαίσιο ψηλά, όπως πρέπει, και επιτρέπει ικανοποιητικές γωνίες προσέγγισης και αποφυγής. Τα λάστιχα με το μεγάλο προφίλ απορροφούν μέρος των κραδασμών και κάνουν τις εκτός δρόμου μετακινήσεις πιο άνετες.

Στην πόλη κρύβει τον όγκο του επιτυχώς καθώς δεν θα αγχώσει τον οδηγό με το μέγεθός του. Η περιμετρική ορατότητα είναι καλή χωρίς πολλά νεκρά σημεία. Σε αυτό συμβάλλουν οι μεγάλοι πλαϊνοί καθρέφτες και οι αισθητήρες παρκαρίσματος, που κάνουν την διαδικασία του παρκαρίσματος πολύ εύκολη.

Σε εθνικό ανοιχτό δρόμο γίνονται αντιληπτοί κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζονται ως ενοχλητικοί. Το στοιχείο του είναι οι επαρχιακοί δρόμοι στους οποίους ξεδιπλώνει πλήρως τον χαρακτήρα του. Το κοντό κιβώτιο και η ροπή από χαμηλά βοηθούν να κινηθεί και εκεί άνετα και ξεκούραστα.

Συμπέρασμα

Φωτογραφία: www.dytikesmaties.gr

Το Mitsubishi ASX Invite Plus AWD Diesel αποτελεί μια πολύ αξιόλογη και ικανή πρόταση στα μεσαία τετρακίνητα Crossover. Τα καταφέρνει καλά τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, έχει χώρους για μια οικογένεια και μπορεί να γίνει δικό σας με 24.050€, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 27.070€ για την έκδοση με την πανοραμική οροφή.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,243ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
318ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής