Δοκιμάζουμε το Mini Cooper 1.5 136PS 3d

Το νέο Mini Cooper με το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1500 κυβικών εκατοστών και τα 136 άλογα, που βρίσκεται στην τρίτη πλέον γενιά του, δοκιμάζουμε αυτή την εβδομάδα.

PACIFIC-SUN

Το Mini μετά την αναβίωσή του από την BMW το 2000, μεγάλωσε, δυνάμωσε και απέκτησε ακόμα πιο σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό. Ποτέ όμως δεν έχασε τα στοιχεία του χαρακτήρα του που το καθιέρωσαν στο αυτοκινητιστικό στερέωμα από την παρουσίαση του πρώτου Mini το 1959 από το οποίο συμπληρώνονται φέτος 58 χρόνια.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης, Ελένη Παρόγλου

Εξωτερικό

Με μια πρώτη ματιά συναντάμε το γνώριμο παρουσιαστικό του Mini εμπλουτισμένο με τις απαραίτητες σύγχρονες πινελιές. Οι παράλληλες λευκές γραμμές στο καπό, σήμα κατατεθέν της έκδοσης Cooper, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από το σύνολο.

Η αύξηση των διαστάσεων είναι αισθητή αλλά σε καμία περίπτωση το αμάξι δεν χαρακτηρίζεται ως ογκώδες. Σε σχέση με το προηγούμενο υπάρχει αύξηση από 3,698mm μήκος σε 3,821mm και από 1,684mm πλάτος σε 1,727mm. Σε ύψος μεγάλωσε από 1,407mm σε 1,414mm. Το μεταξόνιο επίσης επηρεάστηκε αυξάνοντας το μήκος του από τα 2,467mm στα 2,495mm έχοντας θετικό αντίκτυπο στο διαθέσιμο χώρο των επιβατών.

Οι αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών όπως και οι λευκές λεπτομέρειες στους καθρέφτες και την οροφή συμπληρώνουν τον σπορ χαρακτήρα που αποπνέει το όνομα Cooper. Οι νίκελ λεπτομέρειες έρχονται να αναδείξουν και την premium πλευρά του αυτοκινήτου. Τα frameless παράθυρα του δίνουν αέρα μεγάλου κουπέ όταν οι πόρτες είναι ανοιχτές με τα παράθυρα κατεβασμένα. Τα καινούρια φανάρια μεγάλωσαν και πλέον ενσωματώνουν και φώτα ημέρας.

Εσωτερικό

Μόλις η πόρτα ανοίξει ο οδηγός βρίσκεται μπροστά σε ένα μπάκετ κάθισμα το οποίο σε προσκαλεί να μπεις στο εσωτερικό του. Άνετο, με πολλές ρυθμίσεις για να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης και σε αγκαλιάζει όπως πρέπει για σπορ κατασκευή.

Μόλις καθίσεις στη θέση, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι ότι το ταχύμετρο έχει πλέον «μετακομίσει» στην κλασσική θέση πίσω από το τιμόνι, παραχωρώντας την παραδοσιακή του θέση στο μέσο του ταμπλό σε ένα σύγχρονο multimedia σύστημα με δορυφορική πλοήγηση, τηλέφωνο και σύστημα ψυχαγωγίας με δυνατότητα αναπαραγωγής ακόμα και από usb ή εξωτερικές πηγές με πολύ καλή ποιότητα ήχου.

Χαμηλότερα στην κονσόλα συναντάμε τα χειριστήρια του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να ψύξει το εσωτερικό της καμπίνας ταχύτατα.

Ακριβώς από κάτω βρίσκονται μερικοί από τους πιο χαρακτηριστικούς διακόπτες του αυτοκινήτου. Αεροπορικού τύπου διακόπτες για την εκκίνηση του κινητήρα, την λειτουργία του start/stop και του esp.

Αντίστοιχοι διακόπτες υπάρχουν και στην πλαφονιέρα για τον χειρισμό των λειτουργιών του εσωτερικού φωτισμού, ο οποίος αποτελεί ένα από τα πιο αξιόλογα στοιχεία του εσωτερικού διάκοσμου. Οι επιβάτες μέσω ενός από τους διακόπτες στην πλαφονιέρα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν την απόχρωση του κρυφού φωτισμού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Δέσμες κρυφού φωτισμού υπάρχουν στο πόδια των μπροστά επιβατών και τις πόρτες.

Οι πίσω θέσεις θα φιλοξενήσουν έναν ή δυο ενήλικες με επαρκή χώρο για το κεφάλι και τα πόδια. Η έλλειψη πίσω πορτών θα γίνει κάπως αισθητή μόνο κατά την επιβίβαση ή την αποβίβαση, πράγμα αναμενόμενο για τρίθυρο αυτοκίνητο.

Στο εσωτερικό υπάρχουν επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα καθώς και ποτηροθήκες. Το πορτμπαγκάζ είναι όσο μεγάλο χρειάζεται διαθέτοντας δεύτερο επίπεδο για την αποθήκευση μικροαντικειμένων. Μαζί με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος που δημιουργείται, από 211 σε 731 λίτρα, είναι ικανός να φιλοξενήσει ακόμα και αντικείμενα με μεγάλο όγκο.

Κινητήρας

Για πρώτη φορά σε Mini τοποθετήθηκε κινητήρας με 3 κυλίνδρους. Το νέο 1500άρι υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της BMW ταιριάζει γάντι στο cooper. Αποδίδει 136 άλογα στις 4.400 στροφές και 220nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1250 στροφές. Σε συνδυασμό με το εξάρι αυτόματο κιβώτιο steptronic, χαρίζουν στο ελαφρύ σκαρί των περίπου 1200 κιλών επιδόσεις της τάξης των 7.8 δευτερολέπτων για το καθιερωμένο 0-100 και τελική ταχύτητα 210 χιλιομέτρων.

Φωτογραφία: Γιώργος Παναγάκης

Για να τεθεί σε λειτουργία κρατάς πατημένο το φρένο και πατάς τον μεγάλο αεροπορικό διακόπτη στο κέντρο της κονσόλας καθώς διαθέτει keyless σύστημα. Μέσα στην πόλη ο κινητήρας συνεργάζεται με το κιβώτιο ώστε να κρατάνε τον θόρυβο και την κατανάλωση σε όσο πιο χαμηλά επίπεδα γίνεται. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι ελαστικό και σβέλτο.

Μετά τις 5.000 στροφές δείχνει να δυσανασχετεί λίγο αλλά ο οδηγός δεν θα νοιώσει «κρεμασμένος» πουθενά. Υπάρχει η δυνατότητα να επιλεγεί ένα πρόγραμμα οδήγησης ανάμεσα σε 3 διαφορετικά τα οποία επηρεάζουν την απόκριση του γκαζιού και τον χρόνο αλλαγής των ταχυτήτων. Αυτά είναι: green, normal και sport.

Στο green το αυτοκίνητο είναι προσανατολισμένο στην οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων με τις αλλαγές να γίνονται σχεδόν αμέσως.

Το normal αντιπροσωπεύει μια μέση κατάσταση κατά την οποία οι αλλαγές καθυστερούν λίγο και το γκάζι «ακούει» λίγο πιο άμεσα τις εντολές του οδηγού. Τέλος στο sport, όπως υποδηλώνει και το όνομά του ρυθμίζει το αυτοκίνητο με γνώμονα τις καλές επιδόσεις, το γκάζι έχει άμεση απόκριση και οι αλλαγές προγραμματίζονται έτσι ώστε το αυτοκίνητο να είναι πάντα μέσα στο ωφέλιμο εύρος του και σε στροφές ανάλογα με το πόσο πολύ «βυθίζει» το γκάζι ο οδηγός.

Συμπεριφορά

Στο δρόμο το Mini επιβεβαιώνει την φήμη που το θέλει να συμπεριφέρεται σχεδόν σαν καρτ. Όταν βρεθεί σε διαδρομή με στροφές το ακριβές τιμόνι του, το σωστό ζύγισμα του πλαισίου και η ύπαρξη esp το κάνουν αρκετά προβλέψιμο και δεν προβληματίζει τον οδηγό του με περίεργες ή απότομες αντιδράσεις.

Σε υψηλές ταχύτητες στην εθνική είναι σταθερό και εμπνέει σιγουριά. Τα καθίσματα μπροστά σε αγκαλιάζουν και σε στηρίζουν ενώ παράλληλα είναι άνετα προσφέροντας στους επιβάτες άνετο ταξίδι. Στην πόλη λόγω του sport χαρακτήρα του και της κάπως πιο σκληρής ρύθμισης της ανάρτησης οι κακοτεχνίες του δρόμου γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που θα χαρακτηρίζονταν ενοχλητικός.

Τα φρένα του είναι πολύ καλά και δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης καθόλου κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Κατά το παρκάρισμα, όταν επιλεγεί η ταχύτητα της όπισθεν ο δεξιός καθρέφτης κατεβαίνει κάτω για να σου δείξει την απόστασή σου από το πεζοδρόμιο. Τις περισσότερες φορές αυτό είναι πολύ χρήσιμο, υπήρξαν όμως φορές που χρειάστηκε κατά την οπισθοπορεία να ξαναρυθμιστεί ο καθρέφτης προκειμένου ο οδηγός να έχει ορατότητα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Συμπέρασμα

Το καινούριο Mini αποτελεί ίσως το καλύτερο παράδειγμα πώς ένα σχέδιο μπορεί να διατηρηθεί σχεδόν αναλλοίωτο στον χρόνο και με τις κατάλληλες επεμβάσεις σε όλους τους τομείς να μένει πάντα επίκαιρο και μοδάτο.

Μια ιδέα του «δικού μας» Αλέξανδρου Ισσιγώνη, σχεδιαστή του πρώτου Mini to 1959, η οποία κέρδισε το κοινό για την απλότητα της κατασκευής, την ευρυχωρία και την καλή οδική συμπεριφορά, πακεταρισμένα σε ένα πολύ μικρό σύνολο. Αν και οι διαστάσεις μεγάλωσαν στο πέρασμα του χρόνου και το εσωτερικό απέκτησε όλα τα σύγχρονα gadgets, οι βασικές ιδέες του Sir Alec παρέμειναν να εμπνέουν τους συνεχιστές του.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής