Δοκιμάζουμε το Honda HR-V 1.5 i-VTEC 2WD CVT

Μετά τις πρώτες βροχές του Οκτωβρίου ο καιρός είναι γενικά αίθριος, γι’ αυτό και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να αποδράσουμε από την Αθήνα και να δοκιμάσουμε το Honda HR-V στην έκδοση βενζίνης, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης

Το όνομα HR-V επανήλθε στο προσκήνιο μετά από ένα «διάλειμμα» 8 ετών στο μεσαίο SUV του Iάπωνα κατασκευαστή, το οποίο πλέον διανύει την δεύτερη γενιά του. Η τελευταία γενιά έχει εναρμονιστεί με την σχεδιαστική ταυτότητα της γκάμας φέροντας πολλά δυναμικά χαρακτηριστικά.

Εξωτερικό
Στο εμπρός μέρος, η μάσκα με τον μεγάλο αεραγωγό καθώς και τα φανάρια με τις έντονες γωνίες δίνουν μια επιθετική όψη στο εμπρός μέρος.

Πλάγια, την παράσταση κλέβει η κεκλιμένη οροφή που σε συνδυασμό με τις όμορφα κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες κάνουν το H-RV να μοιάζει με υπερυψωμένο Coupe. Στο πίσω μέρος, η αεροτομή στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα συμπληρώνουν τη σπορ και επιβλητική εικόνα. Το αμάξωμα ως οφείλει για SUV έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ διαθέτει πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό του HR-V είναι ευρύχωρο, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά καλής ποιότητας. Το ταμπλό είναι οδηγοκεντρικό, δηλαδή το κεντρικό μέρος της κονσόλας με την οθόνη του ηχοσυστήματος και τα χειριστήρια του κλιματισμού έχουν μια ελαφριά κλίση προς τα αριστερά.

Ο πίνακας οργάνων είναι κυρίως αναλογικός με μια ευανάγνωστη οθόνη στο δεξί μέρος του. Η στεφάνη του ταχύμετρου φωτίζεται διακριτικά με ένα LED δαχτυλίδι ενώ στο εσωτερικό του υπάρχει ένα ωραίο τρισδιάστατο σχέδιο. Το τιμόνι είναι υπενδεδυμένο με δερματίνη και φέρει πάνω του πληθώρα κουμπιών για τον χειρισμό πολλών διαφορετικών συστημάτων, που λόγω του μεγάλου αριθμού τους, θα χρειαστεί κάποιος χρόνος εξοικείωσης από τον οδηγό.

Σύστημα ψυχαγωγίας

Στο μέσο του ταμπλό, που όπως είπαμε «κοιτάει» τον οδηγό, βρίσκεται η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας. Η οθόνη έχει καλή ανάλυση και φωτεινότητα. Εκτός από το ραδιόφωνο υπάρχει η δυνατότητα να αναπαραχθούν αρχεία από θύρα USB, θύρα AUX και θύρα HDMI.

Το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι «τρέχει» λειτουργικό σύστημα Android, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού τόσο σε εμφάνιση όσο και σε εφαρμογές. Χαμηλότερα βρίσκονται τα χειριστήρια και η οθόνη του αυτόματου συστήματος κλιματισμού.

Η κονσόλα που φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων έχει πρωτοποριακό ντιζάιν και μοιάζει να αιωρείται ανάμεσα στους δυο μπροστά επιβάτες. Στο πάνω μέρος έχει δυο «έξυπνες» ποτηροθήκες, ενώ στα πλάγια διαθέτει τσέπες για την αποθήκευση μικροαντικειμένων. Επίσης θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν στο πίσω μέρος της κονσόλας, όπου βρίσκονται και οι θύρες εισαγωγής του ηχοσυστήματος, και κάτω από το υποβραχιόνιο. Τα καθίσματα, τα οποία είναι και θερμαινόμενα, παρόλο που δεν κουράζουν θα μπορούσαν να είναι και λίγο πιο μαλακά.

Ο εξοπλισμός άνεσης είναι πλήρης και δεν θα λείψει τίποτα από τον οδηγό ή τους επιβάτες. Τηλέφωνο, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος τόσο μπροστά όσο και πίσω. Επιπλέον διαθέτει ηλεκτρονικό αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, Cruise Control, αισθητήρες παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών και αισθητήρες φώτων και βροχής. Στον τομέα της ασφάλειας επίσης το HR-V δεν μένει πίσω καθώς οι ιάπωνες έχουν δώσει την πρέπουσα σημασία και σε αυτόν τον τομέα. Αερόσακοι περιμετρικά της καμπίνας, σύστημα ABS, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP, σύστημα υποβοήθησης πέδησης Brake Assist και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Hill Start Assist. Επιπλέον έχει σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης και σύστημα υποβοήθησης και επαναφοράς σε περίπτωση ακούσιας παρέκκλισης από την λωρίδα.

Οι χώροι είναι μεγάλοι και φιλοξενεί άνετα στην καμπίνα του 5 ενήλικες. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης μεγάλο φτάνοντας τα 470 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας πολύ μεγάλος επίπεδος χώρος της τάξης των 1456 λίτρων. Τα πίσω καθίσματα έχουν ακόμα τη δυνατότητα να σηκωθεί κάθετα η βάση τους αφήνοντας χώρο για φόρτωση αντικειμένων μέσα στην καμπίνα ο οποίος μένει απομονωμένος από το πορτμπαγκάζ γιατί οι πλάτες των καθισμάτων μένουν στη θέση τους.

Ο κινητήρας
Ο κινητήρας του HR-V της δοκιμής είναι ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1500 κυβικών εκατοστών που διαθέτει την τελευταία εκδοχή του διάσημου συστήματος VTEC της Honda. Αποδίδει 130 άλογα στις 6600 στροφές και 155Nm ροπής στις 4600 στροφές.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο τεχνολογίας CVT που σε νορμάλ οδήγηση κρατάει τον κινητήρα σε χαμηλό εύρος στροφών προς όφελος της κατανάλωσης. Διαθέσιμο επίσης με τον βενζινοκινητήρα είναι και ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. To HR-V, μπορεί ακόμα να παραγγελθεί με τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1600 κυβικών εκατοστών. Αποδίδει 120 άλογα στις 4000 στροφές και 300Nm ροπής στις 2000 στροφές. Συνδυάζεται με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οδική συμπεριφορά
Οδηγώντας το HR-V δείχνει μια μικρή νωχελικότητα στις χαμηλές στροφές, που όμως αντικαθίσταται κοντά στα κόκκινα του στροφόμετρου. Το τιμόνι μεταβάλει το βάρος του ανάλογα με την ταχύτητα.

Το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει ταχύτητες ήσυχα και ομαλά κρατώντας τις στροφές χαμηλά όταν δεν απαιτείται δύναμη. Όταν αυτή χρειαστεί, ο οδηγός δεν έχει παρά να βυθίσει το πόδι του στο γκάζι και το κιβώτιο «κατεβάζει» άμεσα ταχύτητα. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στον οδηγό να αλλάζει κατά βούληση ταχύτητες χρησιμοποιώντας τα Paddles τύπου «F1» πίσω από το τιμόνι. Στο δρόμο το Honda HR-V είναι σταθερό και δεν έχει απρόβλεπτες αντιδράσεις. Μέσα στην πόλη κρύβει αρκετά τον όγκο του με την ανάρτηση να ισορροπεί μεταξύ άνεσης και σταθερότητας. Στην εθνική το μεσαίο SUV ταξιδεύει χωρίς να κουράζει τους επιβάτες με θόρυβο. Στο παρκάρισμα η καλή ορατότητα και οι αισθητήρες παρκαρίσματος διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού. Εκτός δρόμου λόγω του αυξημένου ύψους θα κινηθεί άνετα σε «βατές» διαδρομές, με την έλλειψη τετρακίνησης να το σταματάει από το να κινηθεί εξίσου άνετα σε πιο «απαιτητικά» σημεία.

Συμπέρασμα
Εν τέλει το Honda HR-V 1.5 i-VTEC 2WD CVT πρόκειται για ένα πολύ ευρύχωρο SUV που είναι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Η κίνηση σε δυο τροχούς δεν θα αποτελέσει μειονέκτημα υπό φυσιολογικές συνθήκες βοηθώντας στην οικονομία καυσίμου λόγω του μικρότερου βάρους. Το HR-V ξεκινάει από τα 22.325€ για την βασική βενζινοκίνητη έκδοση και φτάνει στα 31.650€ για την αυτόματη πλήρως εξοπλισμένη έκδοση. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση ξεκινάει από τα 26.250€.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής