Δοκιμάζουμε το BMW X1 xDrive 20i στην Πάρνηθα

Σε ένα ομιχλώδες τοπίο, όπου δεν υπήρχε ορατότητα μεγαλύτερη των δύο μέτρων και υπό καταρρακτώδη βροχή δοκιμάσαμε το BMW X1 xDrive 20i, σε αρκετές διαδρομές της Πάρνηθας. Κάναμε μία στάση και στη λίμνη Μπελέτσι, μία μικρή λίμνη που βρίσκεται σε υψόμετρο 600 μέτρων περίπου στις ανατολικές πλαγιές της Πάρνηθας, στην περιοχή Αγία Τριάδα της κοινότητας Αφιδνών.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: Γιώργος Παναγάκης, Αδάμ Αλεξόπουλος

Εξωτερικό
Το νέο BMW X1 «ωρίμασε» μεγαλώνοντας σε διαστάσεις και απέκτησε πιο επιβλητική εμφάνιση. Στο εμπρός μέρος η χαρακτηριστική διπλή μάσκα της BMW είναι όπως πάντα παρούσα στο τελείωμα του καπό. Τα φανάρια μεγάλωσαν αισθητά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ερχόμενα πιο κοντά σε σχήμα με τους μεγαλύτερους αδερφούς του. Τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.

Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα προσδίδουν πιο επιθετική σχεδίαση στο όχημα. Στο πλάι του αυτοκινήτου την παράσταση κλέβουν οι ανθρακί ζάντες αλουμινίου με το ιδιαίτερο σχέδιο που μοιάζει με λουλούδι. Το περίγραμμα των παραθύρων είναι διακοσμημένο με νίκελ. Τα πίσω κρύσταλλα είναι φιμέ και στους καθρέφτες είναι ενσωματωμένα και τα φλας. Κάτω από τις πόρτες έχει σκαλοπατάκια που διευκολύνουν την επιβίβαση και την αποβίβαση. Στο πίσω μέρος ,τα σφηνοειδή φανάρια και οι 2 χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης σε συνδυασμό με την μικρή αεροτομή τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στην οροφή συναντάμε την γνώριμη κεραία «καρχαριάκι».

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό συναντάμε υλικά πολύ υψηλής ποιότητας που έχουν συναρμολογηθεί μεταξύ τους με ιδιαίτερη προσοχή. Τα καθίσματα είναι ντυμένα με δέρμα και οι επιβάτες κάθονται άνετα χωρίς να κουράζονται ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό.

Την καμπίνα περιμετρικά διατρέχει ένα διακοσμητικό φιλέτο αλουμινίου που διαθέτει και στοιχεία κρυφού φωτισμού. Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικά όργανα με οθόνη στο κάτω μέρος του. Στην οθόνη προβάλλονται οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού. Το τιμόνι είναι και αυτό δερμάτινο και πάνω του έχουν ενσωματωθεί κουμπιά για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και του υπολογιστή ταξιδιού.

Σύστημα ψυχαγωγίας
Στο μέσο του ταμπλό το Χ1 ακολουθεί την παραδοσιακή μινιμαλιστική προσέγγιση της BMW έχοντας την οθόνη και δυο μικρές ομάδες κουμπιών. Η οθόνη είναι στο πάνω μέρος και έχει καλή ανάλυση και φωτεινότητα.

Ακριβώς από κάτω, η πρώτη ομάδα κουμπιών αφορά τον χειρισμό του ραδιοφώνου με τις επιλογές των προεπιλεγμένων σταθμών και την χειροκίνητη αναζήτηση. Τα κουμπιά αυτά επιφυλάσσουν και μια έκπληξη καθώς απλά ακουμπώντας τα εμφανίζεται στην οθόνη ο σταθμός που έχει αποθηκευτεί. Η δεύτερη σειρά κουμπιών αφορά το σύστημα κλιματισμού. Πρόκειται για διζωνικό αυτόματο κλιματισμό ο οποίος μπορεί να ψύξει ή να ζεστάνει την καμπίνα πολύ γρήγορα.

Στην κεντρική οθόνη προβάλλονται όλες οι λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας. Διαθέτει σύστημα πλοήγησης με φωνητική καθοδήγηση, λειτουργία σύνδεσης τηλεφώνου μέσω Bluetooth και αναπαραγωγή αρχείων μέσω USB και AUX. Ο χειρισμός της γίνεται από έναν επιλογέα στην κεντρική κονσόλα δίπλα στο κουμπί του ηλεκτρονικού χειρόφρενου.

Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ποτηροθήκες και μια θήκη τα καπάκια των οποίων κλείνουν αντικριστά. Οι μηχανικοί της BMW έχουν προβλέψει για την αποθήκευση μικροαντικειμένων στην καμπίνα εφοδιάζοντας το Χ1 τόσο με θήκες στις πόρτες, όσο και με χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο. Το πορτμπαγκάζ είναι ευρύχωρο και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορούν να φορτωθούν και αντικείμενα με μεγάλο μήκος. Τα καθίσματα είναι άνετα και δεν κουράζουν καθόλου τους επιβάτες. Στις πίσω θέσεις ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι παραπάνω από αρκετός καθώς ακόμα και μεγάλοι σωματότυποι θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Για την άνεση των επιβατών και του οδηγού το αυτοκίνητο επιπλέον διαθέτει τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες για το αυτόματο άνοιγμα των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων, και σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών και αερόσακους περιμετρικά της καμπίνας. Επιπλέον υπάρχει σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση για επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση και βοηθήματα για κίνηση εκτός δρόμου. Ακόμα το αυτοκίνητο διαθέτει αισθητήρες και σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος το οποίο διευκολύνει την διαδικασία του παρκαρίσματος.

Κινητήρες
Ο κινητήρας του BMW X1 xDrive20i είναι ένας δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας. Αποδίδει 192 ίππους στις 5000 στροφές και 280Nm ροπής στις 1250 στροφές. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς.

Η γκάμα των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει την έκδοση sDrive18i με 1400άρη με 136 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Κορυφαία είναι η έκδοση xDrive25i που είναι ο ίδιος δίλιτρος κινητήρας με την 20i αλλά ρυθμισμένος να αποδίδει 231 ίππους. Από πετρελαιοκινητήρες η νέα X1 ξεκινάει από 1500άρη τρικύλινδρο που αποδίδει 116 ίππους και καταλήγει σε τρεις εκδόσεις ενός πετρελαιοκινητήρα 2000 κυβικών εκατοστών. Αυτές είναι 18,20 και 25d και αποδίδουν 150, 190 και 231 ίππους αντίστοιχα. Οι περισσότερες εκδόσεις δίνουν την δυνατότητα στον αγοραστή να επιλέξει αν θέλει κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Χ1 κινείται αθόρυβα και με άνεση. Η στιβαρή ποιότητα κατασκευής φαίνεται και κατά την οδήγηση όπου δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός.

Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και δίνει πληροφορίες στον οδηγό σχετικά με την κατάσταση του εμπρός μέρους. Στις στροφές, παρά το αυξημένο ύψος του το αυτοκίνητο δεν παίρνει κλίσεις και ακολουθεί πιστά τις εντολές του χειριστή του. Τα φρένα είναι δυνατά με πολύ δυνατό «άρπαγμα» και ακόμα και σε κατηφορική διαδρομή δεν έδειξαν να κουράζονται. Το κιβώτιο ταχυτήτων πραγματοποιεί άμεσες αλλαγές και σε συνδυασμό με τα προγράμματα επιλογής οδήγησης ρυθμίζεται είτε να δουλεύει προς όφελος της χαμηλής κατανάλωσης και των χαμηλών ρύπων, είτε προς όφελος των επιδόσεων. Με τα ίδια προγράμματα οδήγησης συνεργάζεται και ο κινητήρας. Η δύναμη του κινητήρα είναι διαθέσιμη από χαμηλά και αποδίδεται σε όλο το φάσμα των στροφών. Παρά το μέγεθος και το βάρος του το Χ1 έχει πολύ καλές επιδόσεις και δίνει στον οδηγό πιο πολύ την αίσθηση ότι οδηγάει μια σπορ κατασκευή παρά ένα SUV. Στην εθνική δεν ακούγονται αεροδυναμικοί θόρυβοι και δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους.

Συμπέρασμα
Το νέο BMW X1 xDrive20i είναι ένα SUV που συνδυάζει τη σπορ οδήγηση με την περιπετειώδη διάθεση.

Θα κάνει πολύ καλά τη δουλειά ενός συμβατικού αυτοκινήτου και μπορεί να πάει ακόμα πιο πέρα εκμεταλλευόμενο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή της κατασκευής είναι τυπικά σε πολύ υψηλά επίπεδα όπως μας έχει συνηθίσει ο Βαυαρός κατασκευαστής.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής