Δαμάζοντας το Skoda Fabia 1.0 TSI 110hp

Ενα μικρό θηρίο και ειδικά, τη δυνατότερη έκδοση βενζίνης του νέου Skoda Fabia δεν μπορείς να τη δοκιμάσεις μόνο, εγκλωβισμένη σε ουρές δεκάδων μέτρων και το ξεκίνα σταμάτα των δρόμων της Αθήνας. Γι' αυτό και αποφασίσαμε να επισκεφθούμε έναν απομονωμένο βιομηχανικό χώρο στη Δυτική Αττική, όπου λάτρεις των τεσσάρων τροχών δοκιμάζουν τα αυτοκίνητά τους.

PACIFIC-SUN

Η μυρωδιά από καμμένα ελαστικά και τα διασκορπισμένα λινά τους μαρτυρούν πως εδώ οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα απαιτητικές και τυχόν λάθος δεν συγχωρείται όπως σε μία οργανωμένη πίστα. Ωστόσο το σκηνικό, θέλεις δεν θέλεις, σε οδηγεί σε ακραίες σκέψεις.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Εξωτερικά
Εξωτερικά το νέο Fabia ακολουθεί τις λιτές αλλά ξεκάθαρες γραμμές που έχει επιλέξει η τσέχικη εταιρεία να κοσμούν τα μοντέλα της. Αρκετές ακμές και ίσιες γραμμές συνθέτουν ένα σοβαρό μα συνάμα δυναμικό σχεδιασμό και θα ικανοποιήσουν τόσο τον «ανήσυχο» νέο οδηγό όσο και τον κάπως μεγαλύτερο οικογενειάρχη.

Στο μπροστινό μέρος το μεγαλύτερο μέρος καταλαμβάνουν οι εισαγωγές αέρα στη μάσκα και τον προφυλακτήρα. Το καπό στη μέση είναι υπερυψωμένο και στις άκρες του διαθέτει νεύρα που δίνουν ένα επιθετικό ύφος. Τα φανάρια διαθέτουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED ενώ για την μεσαία σκάλα έχουν τοποθετηθεί προτζέκτορες. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχουν επίσης και προβολείς ομίχλης.

Πλάγια ξεχωρίζουν οι καθρέφτες και οι κολόνες τα οποία διαθέτουν το χρώμα της οροφής που είναι διαφορετικό από το υπόλοιπο αμάξωμα. Η διχρωμία αυτή τραβάει σίγουρα τα βλέμματα καθώς πρόκειται για συνδυασμό άσπρου αμαξώματος με μπορντό οροφή. Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα φώτα τεχνολογίας LED και η μικρή αεροτομή στο πάνω μέρος της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Οι ζάντες είναι αλουμινίου 15 ιντσών με σχέδιο πέντε ακτίνων.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ακολουθεί και αυτό το σοβαρό και αυστηρό ύφος του εξωτερικού. Καθ όλο το μήκος του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια διακοσμητική λωρίδα με ωραία υφή.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αν και κατά βάση σκληρά είναι καλής ποιότητας και διαθέτουν καλή συναρμογή. Όταν μπαίνει ο οδηγός αντικρίζει τον πίνακα οργάνων ο οποίος διαθέτει αναλογικές ενδείξεις για το ταχύμετρο, το στροφόμετρο, το ντεπόζιτο και την θερμοκρασία του νερού.

Στη μέση του υπάρχει μια ασπρόμαυρη οθόνη γραφικών στην οποία προβάλλονται οι πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού. Το τιμόνι είναι επενδεδυμένο με δέρμα και πάνω του διαθέτει κουμπιά για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και του Cruise Control. Περίεργη και ασυνήθιστη είναι η θέση του κουμπιού εκκίνησης του κινητήρα καθώς είναι τοποθετημένο πλάγια την κολόνα του τιμονιού σαν να ήταν κλασσική οπή κλειδιού.

Σύστημα ψυχαγωγίας

Στο μέσο του ταμπλό το μεγαλύτερο μέρος καταλαμβάνει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας. Δεν είναι πολύ, μεγάλη αλλά η ανάλυση, τα χρώματα και η απόκρισή της στην αφή είναι πολύ καλές. Διαθέτει ραδιόφωνο, θύρες USB και AUX καθώς και θύρα για κάρτα μνήμης SD.

Επιπλέον μπορεί να συνδεθεί με το τηλέφωνο μέσω Bluetooth και να προβάλει και αυτή κάποιες πληροφορίες για το όχημα. Ο υπόλοιπος εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιελάμβανε τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρα για το αυτόματο άνοιγμα των φώτων και κλιματισμό.

Για την ασφάλεια των επιβατών το νέο Fabia είναι εξοπλισμένο με αερόσακους περιμετρικά της καμπίνας, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Επίσης στο πίσω κάθισμα διαθέτει και υποδοχές ISOFIX για την στερέωση παιδικού καθίσματος.

Οι χώροι της καμπίνας είναι ικανοποιητικοί και παρ’ όλες τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις θα φιλοξενηθούν άνετα τέσσερις ενήλικες στο εσωτερικό του. Τα καθίσματα είναι άνετα και αγκαλιάζουν το σώμα. Είναι ντυμένα με ύφασμα και η γέμιση είναι όσο μαλακή χρειάζεται. Το πορτμπαγκάζ είναι καλό για την κατηγορία και επιπλέον τα πίσω καθίσματα έχουν τη δυνατότητα να αναδιπλωθούν προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης.

Οι χώροι μέσα στην καμπίνα στους οποίους μπορούν να αποθηκευτούν μικροπράγματα είναι αρκετοί. Το ντουλαπάκι είναι ευρύχωρο και φωτιζόμενο. Στις πόρτες υπάρχουν τσέπες και στην οροφή διαθέτει θήκη για γυαλιά ηλίου. Επιπλέον το υποβραχιόνιο ανοίγει αποκαλύπτοντας και εκεί αποθηκευτικό χώρο. Τέλος, μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων βρίσκουμε δυο ποτηροθήκες και ένα ράφι.

Κινητήρες
Ο κινητήρας του Fabia που δοκιμάσαμε είναι ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης της οικογένειας TSI. Διαθέτει τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και αποδίδει 110 ίππους. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Διαθέσιμη επίσης είναι και έκδοση του ίδιου κινητήρα με 95 όμως ίππους. Στην γκάμα του μικρού Skoda υπάρχει και ο ατμοσφαιρικός κινητήρας χιλίων κυβικών της οικογένειας MPI που αποδίδει 75 άλογα. Τέλος, για τους φίλους του πετρελαίου η διαθέσιμη επιλογή είναι ο 1.4 TDI με απόδοση 95 άλογα. Ο TDI κινητήρας και ο TSI με τα 110 άλογα μπορούν επίσης να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το νέο Skoda Fabia είναι σταθερό και ο κινητήρας του το βοηθάει να ανταπεξέρχεται σε όλες τις συνθήκες. Αναλυτικότερα, όταν βρίσκεται εντός των τειχών της πόλης, η ροπή του κινητήρα που αποδίδεται από χαμηλά σε συνδυασμό με την σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου και το χαμηλό βάρος κρατάνε την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και ο μικρός κύκλος στροφής το βοηθούν να «ελίσσεται» στους στενούς δρόμους. Στο παρκάρισμα οι μεγάλοι καθρέφτες παρέχουν καλή ορατότητα. Όταν βρεθεί σε ανοιχτό δρόμο θα «μαζέψει» χιλιόμετρα με άνεση χωρίς να δείχνει σημάδια κόπωσης. Σε μακρινές διαδρομές οι επιβάτες δεν θα κουραστούν ιδιαίτερα ενώ οι αντιδράσεις του δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό. Όταν του ζητηθεί να κινηθεί σβέλτα θα το κάνει χωρίς να δυσανασχετήσει, το γκάζι είναι γρήγορο σε απόκριση και οι ταχύτητες κουμπώνουν στο κιβώτιο με ακρίβεια. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη περισσότερο προς την άνεση χωρίς όμως να αφήνει το αμάξωμα να «πλεύσει».

Συμπέρασμα


Το νέο Skoda Fabia 1.0 TSI 110 είναι ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας το οποίο συνδυάζει καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Οι χώροι θα φιλοξενήσουν μια μικρή οικογένεια χωρίς πρόβλημα. Οι τιμές ξεκινάνε από τις 13.600€ για την χειροκίνητη και από τις 14.900€ για την αυτόματη έκδοση. Η αρχική τιμή της βασικής έκδοσης με τον 1.000 MPI ξεκινάει από τις 10.900€.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής