Δημήτρης Πετράκης: Ένας Έλληνας στον κόσμο του Ιαπωνικού Drift

Πριν από λίγες ημέρες είδα ένα μικρό βίντεο που τράβηξε ο «τρελός» για τα αυτοκίνητα και τις πολεμικές τέχνες, Δημήτρης Πετράκης, ο οποίος ταξίδεψε για τρίτη φορά πέρυσι στην Ιαπωνία. Τις εικόνες που κατέγραψε ετοιμάζεται να τις ενώσει και να μας γνωρίσει τον εναλλακτικό τρόπο ζωής στην Ιαπωνία, καθώς και τον κόσμο του drift.

PACIFIC-SUN

Τι θέλει ένας Έλληνας για τρίτη φορά στην Ιαπωνία;
Στη ζωή μου έχω δύο πάθη. Το ένα είναι το karate, με το οποίο ασχολούμαι πάρα πολλά χρόνια και το δεύτερο είναι ο χώρος του αυτοκινήτου. Τις τρεις φορές που έχω επισκεφθεί την Ιαπωνία ήταν για το karate, γιατί είμαι γενικός γραμματέας μίας διεθνούς ομοσπονδίας που έχει την έδρα της εκεί.

Θα πρέπει ωστόσο και να σου αρέσει.
Είναι μια μαγική χώρα και η αλήθεια είναι πως κάθε Ευρωπαίος θα πρέπει μια φορά στη ζωή του να επισκεφθεί την Ιαπωνία, γιατί είναι εμπειρία ζωής. Θα γνωρίσει έναν τελείως διαφορετικό πολιτισμό, ανθρώπους πολύ ευγενικούς και φιλόξενους.

Η ιδέα του ντοκιμαντέρ πως προέκυψε;
Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον χώρο του αυτοκινήτου, έχουν πολύ ψηλά τον κόσμο του drift, για αυτό και εγώ σε κάθε ταξίδι μου στην Ιαπωνία, ήθελα να τον γνωρίσω και να τον καταγράψω στην χώρα, από την οποία ξεκίνησε. Τις πρώτες δύο φορές δεν τα κατάφερα, γιατί είναι «κλειστός» χώρος και πολύ δύσκολο να σε εμπιστευθούν τόσο στο νόμιμο, όσο και στον παράνομο χώρο. Ειδικά, αν θέλεις να συναναστραφείς μαζί τους και να κάνεις συνοδήγηση σε κάποια πίστα.

Εσύ πως τα κατάφερες;
Από τις γνωριμίες που είχα στην Ελλάδα, μίλησα με τον Στάθη Παπαργυρόπουλο και ήρθα σε επαφή με τον Ian Andresen, έναν Αμερικανό που ζει στην Ιαπωνία τα τελευταία 20 χρόνια και τυγχάνει να είναι ο manager του γνωστού οδηγού αγώνων και πρωτεργάτη του drift, «Zamurai».

Πως ήταν η εμπειρία της συνοδήγησης δίπλα στον Zamurai;
Όταν κάναμε τους γύρους με τον Zamurai στη θέση του οδηγού, διαπίστωσα, πως όσα βίντεο και αν είχα δει στο internet, η αίσθηση άγγιζε σε πολύ μικρό ποσοστό την πραγματικότητα. Από τα πρώτα μόλις δευτερόλεπτα μέσα στο Mazda Rx7 των 500 αλόγων, καταλαβαίνεις τη βία και την τρέλα του οδηγού, με την οποία επιταχύνει, στρίβει και αλλάζει ταχύτητες. «Είναι πολλά τα G, Άρη!».

Ποιες διαφορές είδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό Ιαπωνίας-Ευρώπης;
Δεν θεωρώ ότι είμαι το πιο αρμόδιο άτομο να σου απαντήσω για το ποιες διαφορές υπάρχουν στον χώρο, γιατί μπορεί να κάλυψα κάποια πράγματα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχω όλες τις γνώσεις που χρειάζονται. Στην Ιαπωνία το drift είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, γιατί αυτοί το ξεκίνησαν και το διέδωσαν. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι και στην Ευρώπη και την Ελλάδα δεν υπάρχουν άτομα που ξεχωρίζουν. Το ίδιο άλλωστε συνέβη και στο karate, οι Ιάπωνες το ανακάλυψαν και πολλοί Ευρωπαίοι σήμερα τους έχουν ξεπεράσει.

Προτιμούν τα ιαπωνικά αυτοκίνητα ή επιλέγουν και ευρωπαϊκά;
Στο διάστημα που βρέθηκα στις πίστες είδα μόνο μία Porsche Carrera 911. Ως επί το πλείστων, κυρίως είδα Silvia s13, s14, s15, πάρα πολλά Mazda Rx7, Nissan Skyline και δεκάδες άλλα, που δεν ήξερα ούτε τι μάρκα ήταν. Δεν είδα δηλαδή τα πισωκίνητα BMW και Opel Ascona ή τα Ford Escort που επιλέγουν οι Έλληνες οδηγοί – φυσικά.

Σε επίπεδο υποδομών στις πίστες διέκρινες διαφορές;
Στην Ελλάδα δεν λείπουν μόνο οι πίστες. Λείπει η κουλτούρα, λείπει η παιδεία και σωστό οδικό δίκτυο. Ως παράδειγμα θα σου αναφέρω κάτι που παρατήρησα. Στην πίστα της Nikko, οι μηχανικοί και τα μέλη των ομάδων κάπνιζαν. Όταν τελείωσε η ημέρα, δεν υπήρχε τίποτα στο έδαφος. Έριχναν τις γόπες και τα απορρίμματα τους σε κάδους και τασάκια. Εδώ στην Ελλάδα, μετά από έναν αγώνα ή ένα track day, χρειάζεται «επιχείρηση καθαρισμού».

Ποιους συνάντησες εκεί;
Συνάντησα πολλούς οδηγούς, όπως τον Zamurai, αλλά και τον Keiichi Tsuchiya, που συμμετείχε στην ταινία Tokyo Drift και έχει μάλιστα το προσωνύμιο “Drift King”. Τον Keiichi Tsuchiya, δεν ήταν προγραμματισμένο να τον συναντήσω, τον είδα να περνάει από μπροστά μου και του ζήτησα να βγάλουμε μία φωτογραφία.

Ξεκίνησες το βίντεο με κατανάλωση αλκοόλ και από την αρχή ήθελα να σε ρωτήσω, ποτό και οδήγηση πηγαίνουν μαζί;
Οδήγηση και αλκοόλ, σαφώς και δεν πηγαίνουν μαζί. Άλλωστε και εμείς μέσα από το βίντεο δεν θέλουμε να προωθήσουμε κάτι τέτοιο. Τα πλάνα που λες, τραβήχτηκαν πριν ξεκινήσουμε για την πίστα, όταν μετά από έξοδο καταλήξαμε να κοιμηθούμε στο βανάκι που φαίνεται στο βίντεο, στη μέση του πουθενά. Ο άνθρωπος που βρίσκεται δίπλα μου είναι ο φίλος Ian Andresen και σε καμία περίπτωση δεν θα οδηγούσαμε έχοντας καταναλώσει αλκοόλ. Αυτό να το τονίσουμε. Επίσης, στην Ιαπωνία, είναι ευτυχώς, πολύ αυστηρός ο νόμος. Συνεπώς δε θα μας έπαιρνε να κάνουμε τέτοιες απερισκεψίες. Αλλά και να μας «έπαιρνε», δε θα το κάναμε. Είναι θέμα κοινής λογικής.

Έχεις καταγωγή από το Ηράκλειο Κρήτης, όπου τα ατυχήματα είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Πως πιστεύεις μπορεί να λυθεί το πρόβλημα;
Στην Κρήτη όντως το πρόβλημα με την οδηγική συμπεριφορά και την κατανάλωση αλκοόλ είναι μεγάλο. Γίνονται πολλά ατυχήματα, αλλά δυστυχώς ο κόσμος δεν μαθαίνει και είναι κρίμα. Πρέπει νομίζω να σφίξει λίγο το ζωνάρι, γιατί ο Έλληνας θα οδηγήσει χωρίς ζώνη, χωρίς κράνος και έχοντας καταναλώσει μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ από το επιτρεπόμενο όριο.

Ποια θα είναι η διάρκεια του ντοκιμαντέρ και τι περισσότερο θα δει ο κόσμος;
Η τελική διάρκεια ακόμη είναι άγνωστη, υπολογίζω περίπου 30 λεπτά το αυτόνομο για το drift και άλλο τόσο το γενικότερο βίντεο για το karate και τα αξιοθέατα, γιατί έχω περισσότερα από διακόσια πενήντα αποσπάσματα, τα οποία χρειάζονται επεξεργασία, «κόψιμο και ράψιμο» και μουσική επένδυση. Το υλικό να σου πω την αλήθεια, το επεξεργάζομαι κυρίως στον ελεύθερό μου χρόνο, όμως είμαι σε καλό δρόμο.

Ποιος είναι ο στόχος σου για το ντοκιμαντέρ;
Ο βασικός στόχος μου είναι να παρακολουθήσει όσος περισσότερος κόσμος γίνεται, αλλά και να αποκτήσω την εμπειρία, για τα επόμενα που σκέφτομαι να κάνω σε μελλοντικά μου ταξίδια. Έχω σκεφτεί, αφού κάνω που κάνω τα ταξίδια, γιατί να μην δείξω στον κόσμο κάτι πέρα από τα συνηθισμένα;

Σε κάποιον που διαβάζοντας αυτή τη συνέντευξη, θα θελήσει να επισκεφθεί την Ιαπωνία, τι θα τον συμβούλευες;
Θα του έλεγα να κάνει οικονομία, να συγκεντρώσει ένα σεβαστό ποσό και παράλληλα, να προσπαθήσει να βρει τους κατάλληλους ανθρώπους, που θα τον βοηθήσουν να γνωρίσει την αληθινή Ιαπωνία. Κάθε φορά που επισκέπτομαι τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, είναι εμπειρία ζωής.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ TEASER VIDEO

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής