Ταξιδεύουμε στα Καλάβρυτα με το νέο Opel Grandland X 1.6CDTI

Ο χειμώνας με τις χαμηλές θερμοκρασίες σιγά-σιγά φεύγει και δίνει τη σκυτάλη στην άνοιξη, ωστόσο εμείς αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε στα Καλάβρυτα και το χιονοδρομικό τους κέντρο. Σε θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν, υποβάλαμε το νέο Opel Grandland X σε δοκιμασίες λάσπης και χιονιού… ίσα που γλιτώσαμε τα κρυοπαγήματα.

PACIFIC-SUN

Κατηφορίσαμε από τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών και σε λιγότερο από 2.5 ώρες ήδη είχαμε φτάσει στον πρώτο μας σταθμό το «Μεγάλο Σπήλαιο», την αρχαιότερη Μονή στην Ελλάδα, η οποία κτίστηκε το 362 μ.Χ στο άνοιγμα ενός μεγάλου φυσικού σπηλαίου της οροσειράς του Χελμού, επάνω από την απότομη χαράδρα του Βουραϊκού ποταμού, σε υψόμετρο 899 μέτρων.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος, Γιώργος Μπιλάλης
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Μετά από δέκα χιλιόμετρα με αρκετές στροφές βρεθήκαμε στο κέντρο των Καλαβρύτων, όπου ψάχνοντας πληροφορίες για όμορφες, αλλά και ήσυχες τοποθεσίες για τις δοκιμασίες μας, ξεκινήσαμε να βγάζουμε και τις πρώτες φωτογραφίες, στον σιδηροδρομικό σταθμό.

Επόμενος σταθμός ήταν το μνημείο των πεσόντων από τη σφαγή των Καλαβρύτων κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και τελευταίος το χιονοδρομικό κέντρο που βρίσκεται σε υψόμετρο 1.700 μέτρων. Αρκετά όμως με την ιστορία και τα μέρη της περιοχής.

Εξωτερικό
Εξωτερικά το νέο SUV της Opel είναι πολύ επιβλητικό, και κάνει αισθητή την παρουσία του ακόμα περισσότερο με το λαμπερό χρυσό χρώμα του εξωτερικού του. Το εμπρός μέρος διαθέτει αρκετές εισαγωγές αέρα και ο κεραυνός-σήμα κατατεθέν- δεσπόζει στο μέσο της μάσκας. Τα φανάρια διαθέτουν φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και έχουν επιθετική σφηνοειδή μορφή.

Στο πλάι μία μαύρη λωρίδα προστατευτικού που διατρέχει όλο το μήκος του αυτοκινήτου και δυο νεύρα «τρέχουν» παράλληλα στις πόρτες. Η τρίτη κολόνα αποτελείται από έναν συνδυασμό χρωμάτων, καθώς συναντιούνται εκεί η οροφή, το τζάμι της πίσω πόρτας και το χρώμα από το φτερό του αυτοκινήτου. Το πίσω μέρος του είναι υπερυψωμένο.

Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα έχουν τοποθετηθεί διακοσμητικά στοιχεία που μοιάζουν με απολήξεις. Τα πίσω φανάρια είναι τεχνολογίας LED, ενώ το τζάμι καταλαμβάνει μικρό μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Στο πάνω μέρος του βρίσκεται μια μικρή αεροτομή, ενώ στην οροφή έχει επιλεγεί κεραία με σχέδιο τύπου «πτερύγιο καρχαρία».

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου έχουν ακολουθήσει την σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας προσθέτοντας όμως ύψος στο ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων χωρίζεται νοητά σε δυο επίπεδα έχοντας τις ενδείξεις της βενζίνης και της θερμοκρασίας του νερού στο πάνω μέρος.

Κάτω από την διακοσμητική γραμμή βρίσκονται το ταχύμετρο, το στροφόμετρο και η οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού. Το τιμόνι είναι ντυμένο με δερματίνη και έχει πάνω κουμπιά που βοηθούν στο χειρισμό του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και του Cruise Control.

Στο μέσο του ταμπλό συνδυάζονται οι δύο κεντρικοί αεραγωγοί με την οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας μέσα σε διακοσμητική λωρίδα. Χαμηλότερα στο μέσο του ταμπλό βρίσκονται τα χειριστήρια του αυτόματου ηλεκτρονικού κλιματισμού, ενώ στην κεντρική κονσόλα έχει τοποθετηθεί ο λεβιές ταχυτήτων και το κουμπί που ελέγχει ηλεκτρονικά το χειρόφρενο.

Συστήματα ψυχαγωγίας και άνεσης
Το Grandland X όντας στην κορυφή της γκάμας των SUV για την γερμανική εταιρεία διαθέτει πλήρη εξοπλισμό. Το σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου αποτελείται από μια οθόνη αφής, η οποία διαθέτει πολύ καλή ανάλυση. Οι επιβάτες για την ψυχαγωγία τους μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ραδιόφωνο και αναπαραγωγή αρχείων μέσα από θύρες USB και AUX.

Επίσης, οποιοδήποτε κινητό μπορεί να συνδεθεί με την οθόνη μέσω τεχνολογίας Bluetooth. Επιπλέον, έχει σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και κάμερες περιμετρικά του οχήματος. Επιπροσθέτως, το Grandland X διαθέτει και όλες τις σύγχρονες ανέσεις όπως 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο ηλεκτρονικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα διατήρησης ταχύτητας Cruise Control και αισθητήρες τόσο για την αυτόματη λειτουργία των φώτων όσο και των υαλοκαθαριστήρων.

Η ασφάλεια του νέου Opel βασίζεται σε σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα όπως προειδοποίηση τυφλού σημείου, ανάγνωση πινακίδων ορίων ταχύτητας και σύστημα διατήρησης της λωρίδας. Εκτός δρόμου βασίζεται στο «έξυπνο» ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας που αντιδρά ανάλογα με την επιλογή, σε διάφορες συνθήκες πρόσφυσης. Περιλαμβάνονται επίσης σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Τέλος δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αερόσακοι που περικλείουν περιμετρικά την καμπίνα, σύστημα ABS και βάσεις παιδικών καθισμάτων ISOFIX.

Οι χώροι του Grandland X είναι αδιαμφισβήτητα μεγάλοι. Οι σχεδιαστές έχουν εκμεταλλευτεί πλήρως τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του οχήματος ώστε να δώσουν τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση χώρου. Οι χώροι για τα πόδια και το κεφάλι θα ικανοποιήσουν ακόμα και μεγαλόσωμους επιβάτες τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος.

Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 514 λίτρα και το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του είναι η αυτόματη λειτουργία της πόρτας του. Με τη χρήση ενός αισθητήρα κάτω από τον προφυλακτήρα μπορεί να ανιχνεύσει την κίνηση του ποδιού και να ανοίξει αυτόματα την πόρτα του χώρου αποσκευών. Αντίστοιχα το κλείσιμο μπορεί να γίνει με τη χρήση ενός κουμπιού.

Οι χώροι για την αποθήκευση μικροαντικειμένων μέσα στην καμπίνα βρίσκονται κυρίως στην κεντρική κονσόλα με χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο, κάτω από τα χειριστήρια κλιματισμού και στις πόρτες με τη μορφή «τσεπών».

Οι κινητήρες
Το Opel Grandland Χ που είχαμε στην διάθεσή μας εφοδιάζεται με τον υπετροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.600 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 120 ίππους στις 3.500 στροφές και 300Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1750 στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων που ολοκλήρωνε το σύνολο ήταν μηχανικό έξι σχέσεων. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο ισάριθμων σχέσεων.

Για τους λάτρεις της βενζίνης, επιπλέον στην γκάμα υπάρχει και ο υπετροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.200 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 130 ίππους στις 4.000 στροφές με επιλογή αυτόματου ή μηχανικού σασμάν 6 σχέσεων και 230Nm ροπής από τις 1750 στροφές.

Οδική συμπεριφορά
Το Grandland X πέρασε δοκιμασίες, στην καλής ποιότητας άσφαλτο της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών-Πατρών και σε επαρχιακές οδούς με αλλεπάλληλες στροφές, ανηφόρες και κατηφόρες. Επίσης το δοκιμάσαμε σε χωματόδρομους με νεροφαγώματα, καθώς και τη διαδρομή έως και το χιονοδρομικό κέντρο με πυκνή χιονόπτωση.

Οι εντυπώσεις που μας άφησε στο δρόμο είναι θετικές. Μέσα στην πόλη θα κινηθεί με αρκετή άνεση παρά το μέγεθός του. Ο κινητήρας έχει ροπή από χαμηλά με αποτέλεσμα να είναι άμεσο στις εκκινήσεις. Κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο και κρατά παράλληλα την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Οι λακκούβες και οι ατέλειες που αναπόφευκτα συναντάει στους ελληνικούς δρόμους, δεν αποτελούν κανένα πρόβλημα για αυτοκίνητο του ύψους του.

Σε ανοιχτούς δρόμους το Grandland X δείχνει περισσότερο να βρίσκεται στο στοιχείο του. Η ηχομόνωσή του είναι αρκετά καλή με αποτέλεσμα οι αεροδυναμικοί και οι θόρυβοι της κύλισης να μην γίνονται αντιληπτοί από τους επιβάτες. Εκτός δρόμου η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να ανταπεξέρχεται στις δυσκολίες.

Συμπέρασμα
Το νέο Opel Grandland X 1.6CDTI είναι ένα ευρύχωρο μεγάλο οικογενειακό SUV με καλό εξοπλισμό και χαμηλή κατανάλωση.

Θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας και θα την συντροφεύσει στις εκτός δρόμου εξορμήσεις της. Το νέο Grandland X ξεκινά από τα 24.500 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση, ενώ με τον πετρελαιοκινητήρα ξεκινάει από τα 26.300 ευρώ.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής