Παίρνοντας «ακραίες» αποφάσεις με Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 129hp

Έχοντας στα χέρια μου το νέο Honda Civic πήρα μία ακαριαία και ακραία απόφαση. Χωρίς καμία προετοιμασία, μόνος και με συννεφιασμένο ουρανό αποφάσισα να βγω στην Εθνική Οδό και να κατευθυνθώ προς τον τόπο καταγωγής μου, που βρίσκεται στον νομό Φωκίδας.

PACIFIC-SUN

Ωστόσο αυτή τη φορά επέλεξα μία εντελώς διαφορετική διαδρομή, μακριά από τα συνηθισμένα ταξίδια μου, όπως άλλωστε μακριά από τα συνηθισμένα είναι και ο σχεδιασμός του νέου Honda Civic.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Το «μενού» στο πρώτο μέρος περιλάμβανε ταξίδι στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας έως και την έξοδο για Θήβα και στη συνέχεια, την διαδρομή Αλίαρτος, Λιβαδειά, Δίστομο, Ιτέα, Γαλαξίδι… Τελικός προορισμός η Παραλία Σεργούλας, ένα από τα λίγα χωριά στην περιοχή, που στα όρια τους έχουν μεγάλη ακρογιαλιά με «μπλε σημαία».

Εξωτερικά
Για το εξωτερικό του νέου Honda Civic έχουν γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων, ωστόσο το συμπέρασμα που βγαίνει είναι το ίδιο, όπως και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα που το σχέδιό τους ξεφεύγει πέρα από τα συνηθισμένα. Κάθε ζευγάρι μάτια, το βλέπει και το κρίνει ανάλογα με το δικό του υπόβαθρο.

Ένα όμως είναι το βέβαιο, οι Ιάπωνες στη δέκατη γενιά του, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο, που ακόμη και με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα που είχα στην κατοχή μου, οι περισσότεροι γυρνούν το βλέμμα τους για να το παρατηρήσουν, αλλά και πολλές φορές ανάβουν δεξί φλας, ώστε να τους προσπεράσει.

Ας ξεκινήσουμε όμως από το μπροστινό μέρος. Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και οι μεγάλοι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα έχουν δώσει στο Ιαπωνικό μοντέλο έναν επιθετικό χαρακτήρα, που δεν βρίσκει αντίπαλο στον ανταγωνισμό. Στο κέντρο της μάσκας, σε μία μαύρη λωρίδα έχει τοποθετηθεί το έμβλημα της εταιρείας.

Στο πλάι, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το νέο Civic έχει ξεπεράσει τα 4,5 μέτρα, ωστόσο οι δυναμικές γραμμές και τα φωτιστικά στα φτερά, διατηρούν τον σπορ χαρακτήρα, που ήθελαν να του δώσουν οι σχεδιαστές του. Εκτός όμως από το μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με τον προκάτοχό του, το Honda Civic, είναι πιο πλατύ κατά 29 χιλιοστά, πιο κοντό κατά 36 χιλιοστά και έχει μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.697 χιλιοστά.

Στο πίσω μέρος, για το οποίο έχουν γίνει και οι περισσότερες συζητήσεις, βρίσκουμε τα μεγάλα φώτα, τις δύο αεροτομές, μία στο ύψος των φωτιστικών που φιλοξενεί και το τρίτο φως για τα φρένα και μία δεύτερη στην κλασική θέση, στην κορυφή του πορτμπαγκάζ. Η έκδοση των χιλίων κυβικών εκατοστών δεν έχει σε εμφανές σημείο το τελικό της εξάτμισης, όπως συμβαίνει στην έκδοση με τον 1.500αρη κινητήρα, όπου δύο απολήξεις βρίσκονται χαμηλά στο κέντρο του προφυλακτήρα.

Εσωτερικά
Στο εσωτερικό του νέου Honda Civic συνεχίζεται ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου. Οι επιβάτες βυθίζονται στα καθίσματα, τα οποία προσφέρουν επαρκή στήριξη, αλλά και άνεση σε πολύωρο ταξίδι. Οι χώροι για τα πόδια και το κεφάλι θα φιλοξενήσουν με άνεση ακόμα και μεγαλόσωμους επιβάτες τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος.

Το ταμπλό και η κεκλιμένη κεντρική κονσόλα έχουν οδηγοκεντρικό προσανατολισμό. Στο ταμπλό έχει χρησιμοποιηθεί μία «τριπλέτα» υλικών και υφών. Στο επάνω μέρος είναι σκληρό πλαστικό με ματ όψη, στο μέσο το πλαστικό έχει γυαλιστερό φινίρισμα, ενώ στο κάτω έχει επιλεγεί μαλακή επένδυση.

Στο κέντρο του ταμπλό, κάτω από τους αεραγωγούς και το κουμπί των alarm, έχει τοποθετηθεί η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας, ενώ πιο κάτω βρίσκονται τα χειριστήρια για τον διζωνικό κλιματισμό και τα θερμαινόμενα καθίσματα.

Ο χειρισμός του χειρόφρενου γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του μπουτόν που βρίσκεται δεξιά στην κονσόλα που φιλοξενεί τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ στην ίδια πλευρά έχει τοποθετηθεί και το Hold brake που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κρατάει ακινητοποιημένο το αυτοκίνητο σε μεγάλης κλίσης ανηφόρες.

Οι σχεδιαστές στη δέκατη έκδοση έδωσαν έμφαση και στους χώρους αποθήκευσης. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα, καθώς και στο τυφλό της σημείο, όπου βρίσκονται και οι θύρες για το σύστημα ψυχαγωγίας. Στις πόρτες έχουν τη μορφή «τσεπών», ενώ δεν λείπει και ο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο. Όμορφη λεπτομέρεια είναι η δυνατότητα αλλαγής θέσης στις ποτηροθήκες που βρίσκονται μπροστά από το υποβραχιόνιο. Επίσης αρκετά ευρύχωρος είναι και ο χώρος αποσκευών στο πορτμπαγκάζ.

Σύστημα ψυχαγωγίας
Η οθόνη 7″ του συστήματος Honda CONNECT έχει καλή ανάλυση και φωτεινότητα. Εκτός από το DAB ψηφιακό ραδιόφωνο δίνεται η δυνατότητα να αναπαραχθούν αρχεία από θύρα USB, θύρα AUX και θύρα HDMI, αλλά και μέσω των Apple Carplay και Android Auto™.

Οι χάρτες και το σύστημα πλοήγησης αναγνωρίζουν μέχρι και το υψόμετρο, ενώ καταγράφουν και αποθηκεύουν τις διαδρομές που έχει διανύσει το αυτοκίνητο. Επίσης, περιλαμβάνει τον έλεγχο της κάμερας οπισθοπορίας, η οποία με το πάτημα της αντίστοιχης επιλογής ελέγχει και το ζουμ της.

Στην οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας φιλοξενούνται στο πάνω μέρος της και οι ενδείξεις θερμοκρασίας για τον κλιματισμό, ενώ πατώντας το κουμπί climate που βρίσκεται κάτω από την οθόνη, εμφανίζονται τα χειριστήρια για την ένταση αλλά και την κατεύθυνση της παροχής αέρα.

Συστήματα ασφάλειας
Το Honda Civic έχει εφοδιαστεί με συστήματα ασφαλείας που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σε αυτά περιλαμβάνονται το σύστημα αυτόματης πέδησης μετριασμού σύγκρουσης, το οποίο στην πιθανότητα σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα ή με πεζό, θα προειδοποιήσει τον οδηγό και θα μειώσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Επιπλέον, έχει εφοδιαστεί με την ειδοποίηση απόκλισης από την λωρίδα, καθώς και τα συστήματα αποφυγής παρέκκλισης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας. Στην περίπτωση που προσπαθήσει ο οδηγός να αλλάξει λωρίδα χωρίς ανάψει το αντίστοιχο φλας, άμεσα ενεργοποιείται η οπτική και ηχητική ένδειξη, αλλά θα κάνει και διορθωτικές κινήσεις για να διατηρηθεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Ακόμη, αναγνωρίζει τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, έχει εφοδιαστεί με σύστημα περιοριστή και ελεγκτή ταχύτητας, σύστημα ελέγχου ευστάθειας και σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών.

Κινητήρες
Στο μηχανοστάσιο του αυτοκινήτου της δοκιμής έχει τοποθετηθεί ο τρικύλινδρος 1.000αρης υπετροφοδοτούμενος κινητήρας που αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 στροφές και 200 Nm στις 2250 στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων. Είναι επίσης διαθέσιμο με κιβώτιο ταχυτήτων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.

Το νέο Honda Civic μπορεί να παραγγελθεί και με τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.5 VTEC TURBO των 182 ίππων στις 5.500 στροφές με 240 Nm στο εύρος στροφών από 1900 έως και 5000. Ο κινητήρας αυτός διατίθεται επίσης με μηχανικό 6 σχέσεων ή με κιβώτιο ταχυτήτων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.

Οδική συμπεριφορά
Σε συνθήκες οδήγησης στην πόλη, το αυτοκίνητο δεν δυσκολεύεται να αποσβέσει τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, ωστόσο το μικρό αυτό «αγρίμι» ξεδιπλώνει τις δυνατότητές του, στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους και τις επαρχιακές οδούς.

Το τιμόνι μεταβάλει το βάρος του ανάλογα με την ταχύτητα, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων έχει κοντές διαδρομές, με αποτέλεσμα να πραγματοποιούνται άμεσα οι αλλαγές.

Στο δρόμο είναι σταθερό και δεν έχει απρόβλεπτες αντιδράσεις.Τα κρατήματά του στις στροφές δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό να μπει με λίγα παραπάνω χιλιόμετρα, αλλά δεν θα τον αφήσει ξεκρέμαστο και σε περιπτώσεις που χρειάζεται να επιτυγχάνει.

Συμπέρασμα

Το νέο Honda Civic αποτελεί μία καλή επιλογή τόσο για νεαρά άτομα που είναι λάτρεις της γρήγορης οδήγησης, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν αποκλείονται και οι οικογενειάρχες που θέλουν ένα αυτοκίνητο για να μεταφέρουν με άνεση και ασφάλεια, την οικογένειά τους. Το νέο Civic μπορεί να γίνει δικό σας από 20.650 ευρώ, ενώ η έκδοση της δοκιμής κοστίζει 23.750 ευρώ.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής