Δοκιμάζουμε το Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet στην Ελευσίνα

Έχοντας δοκιμάσει την τετρακίνητη εκδοχή του Suzuki SX4 S-Cross με τον κινητήρα βενζίνης 1.400cc που αποδίδει 140 ίππους, τόσο σε ορεινές όσο και σε ασφάλτινες διαδρομές, ήρθε η σειρά, για τη δοκιμή του δικίνητου με τον κινητήρα 1.0 Boosterjet που αποδίδει 112 ίππους.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Αυτή τη φορά δεν επιλέξαμε κάποιο ορεινό πέρασμα, όχι γιατί δεν θα τα κατάφερνε, όπως και το μεγαλύτερο κινητήριο σύνολο, αλλά γιατί εκτός από την δοκιμή των αυτοκινήτων, μας ενδιαφέρει και η ανάδειξη, είτε της τοποθεσίας ή κάποιων προβλημάτων που χρειάζονται επίλυση σε αυτή.

Με το σκεπτικό αυτό επιλέξαμε την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021, που δεν είναι άλλη από την πολύπαθη Ελευσίνα. Μία περιοχή, όπου πριν από μερικές δεκαετίες, όταν δεν υπήρχαν τα διυλιστήρια και τα ναυπηγεία, την επέλεγαν οι κάτοικοι της Αθήνας για σύντομες αποδράσεις.

Έκτοτε ελάχιστοι τολμηροί την επιλέγουν τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, που και φέτος σιγά σιγά πλησιάζει για να δροσιστούν, ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που την επισκέπτονται για την αγορά, τα καφέ και τα εστιατόρια της.

Η άποψή μου είναι ότι πρόκειται για μία πολιτιστική πρωτεύουσα, που για να τιμήσει τον τίτλο της απαιτούνται, σύμφωνα και με τα παράπονα των κατοίκων της, αιώνες δράσεων και έργων, όπως αιώνες μας χωρίζουν γενικότερα ως λαό, από τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, για τον οποίο μέχρι σήμερα «κορδωνόμαστε».

Από την άλλη, η Suzuki έχει κάθε δικαίωμα να «κορδώνεται» για τα αυτοκίνητα που παρουσιάζει και παράγει, από το ξεκίνημά της έως σήμερα και γράφουν χιλιόμετρα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Εξωτερικό
Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το μικρομεσαίο Crossover της Suzuki έχει υποστεί αλλαγές που το αναβαθμίζουν αισθητικά και του προσδίδουν την απαραίτητη μοντέρνα ταυτότητα, που έτσι και αλλιώς έχουν αποκτήσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας.

Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρός μέρος οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα εκκεντρικό στυλ για το SX4 S-Cross, που άλλους τους κερδίζει με την πρώτη ματιά, ενώ άλλους απλώς τους γοητεύει με τις γραμμές του, οι οποίες στο εμπρός μέρος συγκλίνουν προς τη χρωμιωμένη μάσκα και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, που δίνουν δυναμικό ύφος στο αυτοκίνητο.

Από τα πλάγια, το αυτοκίνητο δείχνει στιβαρό και έτοιμο να αναπεξέλθει σε κάθε κακουχία, λόγω των προστατευτικών στις πόρτες, αλλά και την αυξημένη απόσταση που έχει από το έδαφος.

Στο πίσω μέρος το νέο S-Cross είναι επιβλητικό και διατηρεί το τόσο όσο αυστηρό ύφος,  που ήθελαν να του προσδώσουν οι σχεδιαστές του και παράλληλα, η διακριτική αεροτομή στο επάνω μέρος της πόρτας του πορτμπαγκάζ και τα φωτιστικά σώματα του δίνουν ένα διακριτικό σπορ χαρακτήρα.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του νέου Suzuki S-Cross κυριαρχούν οι λιτές γραμμές, ενώ δίνεται μεγάλη σημασία στην εργονομία και την λειτουργικότητα. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται κυρίως από αναλογικά όργανα με μια μικρή έγχρωμη οθόνη στο μέσο του. Στην οθόνη αυτή εμφανίζονται πληροφορίες από τον υπολογιστή ταξιδιού και ό,τι άλλο αφορά το αυτοκίνητο.

Το τιμόνι είναι ντυμένο με δέρμα και φέρει κουμπιά για τον χειρισμό του τηλεφώνου, του Cruise Control, του ραδιοφώνου και του υπολογιστή ταξιδιού. Στο μέσο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη αφής 6,2 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας της Kenwood, η οποία μαζί με τους αεραγωγούς του κλιματιστικού περιβάλλονται από ένα εξάγωνο ασημί διακοσμητικό.

Συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας
Το Suzuki SX4 S-Cross είναι και αρκετά «φορτωμένο» με εξοπλισμό. Η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας Kenwood διαθέτει σύστημα Bluetooth για την σύνδεση κινητού τηλεφώνου, σύστημα πλοήγησης και αναπαραγωγή αρχείων μέσω θύρας USB και AUX, καθώς και την αναπαραγωγή CD. Στις πλουσιότερες εκδόσεις την οθόνη αυτή αντικαθιστά μία ανώτερη οθόνη αφής 7 ιντσών. Επιπλέον διαθέτει τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα Cruise Control, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και κάμερα οπισθοπορείας.

Οι χώροι της καμπίνας όσο και των αποσκευών είναι μεγάλοι και δείχνει ότι οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις εξωτερικές διαστάσεις του οχήματος. Τα καθίσματα είναι άνετα και δεν κουράζουν σε μεγάλες διαδρομές. Οι χώροι για το κεφάλι και τα πόδια τόσο για τους μπροστά όσο και τους πίσω επιβάτες είναι επαρκείς για τέσσερις ή και πέντε επιβάτες.

Όσον αφορά τον χώρο του πορτμπαγκάζ, το SX4 S-Cross διαθέτει σε αυτό χωρητικότητα 440 λίτρων. Αν αναδιπλωθούν τα καθίσματα, τότε η χωρητικότητα φτάνει στα 1269 λίτρα.

Οδική συμπεριφορά
Εντός πόλης το Suzuki SX4 S-Cross είναι ευέλικτο και κρύβει καλά τον όγκο του. Ο κινητήρας του παρουσιάζει καλή απόκριση από χαμηλά και η δύναμή του είναι διαθέσιμη άμεσα, με αποτέλεσμα να επιτρέπει γρήγορες εκκινήσεις, καθώς και σιγουριά ότι δεν θα «κρεμάσει» τον οδηγό του ακόμα και σε απαιτητικό προσπέρασμα.

Η πληροφόρηση που παρέχει το τιμόνι, σίγουρα δεν είναι η ιδανική, ωστόσο βρίσκεται περίπου στο ίδιο επίπεδο με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του, ενώ ο προσανατολισμός της ανάρτησης είναι να για να απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και δεν κουράσουν ιδιαίτερα τους επιβάτες.

Όσον αφορά τους θορύβους που παραβιάζουν την ηρεμία της καμπίνας, αυτοί είναι περιορισμένοι ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, μιας και οι Ιάπωνες έκαναν καλή δουλειά και στον τομέα της ηχομόνωσης, αλλά δημιούργησαν και έναν σχετικά αθόρυβο τρικύλινδρο κινητήρα.

Κινητήρες
Ο κινητήρας του Suzuki SX4 S-Cross της δοκιμής ήταν ο μικρός βενζινοκινητήρας 1.000cc που αποδίδει 112 ίππους, έχει μέγιστη ροπή 170 Nm και διατίθεται μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Τρικύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος. Θα σκεφτεί κανείς ότι οι δύο λέξεις αυτές μεταφράζονται σε θόρυβο, όπως μέχρι σήμερα μας έχουν συνηθίσει πολλά μοντέλα που εφοδιάζονται με μικρούς κινητήρες, ωστόσο με το γύρισμα του διακόπτη, ότι γνώριζες μέχρι σήμερα το ξεχνάς.

Τα 1.000cc με τους 112 ίππους χαρακτηρίζονται με άνεση ως επαρκή για το αμάξωμα που καλούνται να κινήσουν και προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις, έχοντας βέβαια σύμμαχο και το σφιχτής κλιμάκωσης 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο κρατά και χαμηλά την κατανάλωση.

Το SX4 S-Cross είναι επίσης διαθέσιμο με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1400cc, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 στροφές και 220Nm ροπής, που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 στροφές.

Για τους οπαδούς του πετρελαίου τη γκάμα των κινητήρων συμπληρώνει ο κινητήρας 1.600cc που αποδίδει 120 ίππους με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και την κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.

Συμπέρασμα


Το νέο Suzuki SX4 S-Cross με τον κινητήρα 1.000cc προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και αποτελεί μία καλή επιλογή για entry-level οδηγούς στην κατηγορία των SUV, που δεν ενδιαφέρονται για την τετρακίνηση, ωστόσο επιθυμούν να πραγματοποιούν διαδρομές εντός πόλης με άνεση και παράλληλα, μικρές αποδράσεις στην επαρχεία, που θα περιλαμβάνουν και χωμάτινες διαδρομές.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής