Δοκιμάζουμε το Nissan Juke 1.5dCi 110hp

Όλο και περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που ψάχνουν ένα όχημα, το οποίο θα τους μεταφέρει κάθε μέρα στις διαδρομές ρουτίνας μέσα στην πόλη, αλλά και θα τους συντροφεύει στις οικογενειακές και όχι μόνο αποδράσεις στην εξοχή.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Αυτό κατάλαβε και υλοποίησε με την πρώτη γενιά του τολμηρού σε σχεδίαση Juke η Nissan και βελτίωσε στη δεύτερη γενιά του, που δοκιμάζουμε αυτή την εβδομάδα, με τον υπετροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.500 dCi που αποδίδει 110 ίππους.

Εξωτερικό
Το Nissan Juke είναι αποτέλεσμα τολμηρών σκέψεων των σχεδιαστών του, που έγιναν μολυβιές σε χαρτί και βρήκαν ανταπόκριση τόσο από τη διοίκηση της μάρκας, αλλά και των χιλιάδων αγοραστών που έχουν επιλέξει το μοντέλο μέχρι σήμερα. Δεν είναι ένα απλό crossover που έδειξε το δρόμο και στις υπόλοιπες μάρκες για την τάση της εποχής, αλλά ένα μικρό suv με σπορ χαρακτήρα και ψυχή.

Αν το συναντήσεις, θα το ξεχωρίσεις από την χαρακτηριστική γρίλια σχήματος V της Nissan, από τα εμπρός φωτιστικά σώματα τριών επιπέδων και από τα πίσω φωτιστικά που είναι εμπνευσμένα από το Nissan 370Ζ.

Πιο αναλυτικά, στο πάνω μέρος δεξιά και αριστερά στο έντονα σμιλευμένο καπό ξεπροβάλλουν τα φώτα ημέρας που έχουν σχήμα μπούμερανγκ. Στο ύψος της μάσκας βρίσκονται τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα για τα φώτα διασταυρώσεως και πορείας, ενώ χαμηλά στον προφυλακτήρα οι προβολείς ομίχλης.

Στο πλάι τα έντονα νεύρα, οι κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω θύρες και οι δίχρωμες ζάντες 17 ιντσών του αυτοκινήτου προσδίδουν και αυτά τον σπορ χαρακτήρα που ήθελαν να του δώσουν οι σχεδιαστές του, ενώ στο πίσω μέρος, όπως ήδη ανέφερα, ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα.

Το μήκος του Nissan Juke αγγίζει τα 4135 χιλιοστά, ενώ το πλάτος του τα 1765 χιλιοστά. Το ύψος του είναι 1565 χιλιοστά και το μεταξόνιο του 2530 χιλιοστά. Η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 180 χιλιοστά που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του ακόμη και στην 2κίνητη εκδοχή του να ακολουθήσει κακοτράχαλες διαδρομές.

Εσωτερικό
Αν και στο εσωτερικό του Nissan Juke γίνεται αποκλειστική χρήση σκληρών υλικών, η καλή ποιότητα κατασκευής, ο νεανικός αέρας και οι σπορ πινελιές, το κρατούν «ψηλά» στις επιλογές μου.

Με το άνοιγμα της θύρας ξεχωρίζουν τα καθίσματά του, οι στρογγυλοί δείκτες οργάνων που είναι εμπνευσμένοι από το στυλ που συναντάμε σε μοτοσικλέτες, καθώς και η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας, τα χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού και του συστήματος δυναμικού ελέγχου της Nissan.

Η καμπίνα του Nissan Juke θα φιλοξενήσει με άνεση μία τετραμελή οικογένεια, είτε πρόκειται να τοποθετηθούν ειδικά παιδικά καθίσματα, είτε οι επιβάτες είναι ανεπτυγμένα εφηβικά κορμιά.

Οι χώροι αποθήκευσης των αποσκευών και των μικροαντικειμένων δεν είναι μικροί, αλλά σίγουρα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν άπλετοι. Οι Ιάπωνες άθελά τους με αυτόν τον τρόπο μας δίνουν την ευκαιρία να σκεφτούμε τις αποσκευές που μας είναι απαραίτητες, ώστε να μην χρειαστεί να τις κουβαλάμε άλογα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Στο εσωτερικό ακόμη μία λεπτομέρεια που ξεχωρίζει, είναι η κονσόλα που φιλοξενείται ο επιλογέας ταχυτήτων, οι ποτηροθήκες και το χειρόφρενο, η οποία είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος.

Σύστημα ψυχαγωγίας
Το σύστημα ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου της δοκιμής αποτελείται από την πηγή που έχει μαύρο γυαλιστερό χρώμα, στην οποία, εκτός από το ραδιόφωνο δίνεται η δυνατότητα να αναπαραχθούν αρχεία από το Ράδιο-CD με MP3, τη θύρα USB και τη θύρα AUX. Επίσης έχει προβλεφθεί η σύνδεση του κινητού για τηλεφωνικές επικοινωνίες μέσω Bluetooth.

Συστήματα άνεσης
Στα συστήματα άνεσης περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, το Cruise Control και ο υπολογιστής ταξιδίου. Το τιμόνι είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο και πάνω του έχουν τοποθετηθεί τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος.

Το Juke είναι εφοδιασμένο με αυτόματο κλιματισμό, ενώ πατώντας ένα μόλις κουμπί, εμφανίζονται και οι αρετές του συστήματος δυναμικού ελέγχου. Το σύστημα δυναμικού ελέγχου επιτρέπει στον οδηγό με τα χειριστήρια του κλιματισμού να επιλέξει ανάμεσα σε Eco, Normal και Sport την απόκριση του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης.

Στην κεντρική οθόνη του συστήματος που κατά τη γνώμη μου βρίσκεται πολύ χαμηλά από το οπτικό πεδίο του οδηγού, εμφανίζονται εναλλάξ οι ενδείξεις για το σύστημα κλιματισμού, την κατανάλωση καυσίμου και πολλές ακόμα πληροφορίες.

Συστήματα ασφαλείας
Το Nissan Juke δεν υστερεί σε συστήματα ασφαλείας. Είναι εφοδιασμένο με ABS, Brake Assist, EBD, ESP, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων Isofix και 6 αερόσακους.

Οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο το Nissan Juke με τον πετρελαιοκινητήρα προσφέρει ικανοποιητικές επιταχύνσεις, όπου ο οδηγός τις χρειάζεται και με το 6τάχυτο κιβώτιο, η κατανάλωση καυσίμου κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα.

Εντός πόλης το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο και άνετο. Η ψηλή θέση οδήγησης χαρίζει καλή ορατότητα στον οδηγό, ενώ η ροπή του κινητήρα είναι διαθέσιμη από χαμηλά, στοιχείο που το βοηθάει στην άμεση εκκίνηση από φανάρι, αλλά και σε περιπτώσεις προσπέρασης σε ευθείες, αλλά και ανηφορικά σημεία.

Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση και ανταπεξέρχεται με ευκολία στις αμέτρητες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εκτός δρόμου το μικρό suv της Nissan τα καταφέρνει εξίσου καλά σε μικρές αποδράσεις, ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης, στην δικίνητη εκδοχή του ίσως να περιορίσει τις τολμηρές διαθέσεις του ιδιοκτήτη.

Κινητήρες
Στη 2κίνητη εκδοχή του μοντέλου ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών κινητήρων βενζίνης, καθώς και τον πετρελαιοκινητήρα, με τον οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Ο υπετροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας είναι 1.500 κυβικών εκατοστών, αποδίδει 110 ίππους στις 4.500 στροφές και έχει μεγίστη ροπή 260 Nm σε εύρος στροφών από τις 1750 έως και τις 2.500. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων.

Όσον αφορά τους κινητήρες βενζίνης:

  • Ο πρώτος είναι ο υπερτροφοδοτούμενος 1.200 κυβικών εκατοστών και αποδίδει 115 ίππους στις 4.500 στροφές και μεγίστη ροπή 190Nm στις 2.000 στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων.
  • Ο δεύτερος κινητήρας βενζίνης είναι 1.600 κυβικών εκατοστών και αποδίδει 117 ίππους στις 6.000 στροφές με μέγιστη ροπή 158Nm στις 4.000 στροφές. Ο κινητήρας αυτός διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.
  • Ο τρίτος και πιο δυνατός κινητήρας είναι υπετροφοδοτούμενος κινητήρας 1.600 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 190 ίππους στις 5.600 στροφές και έχει μέγιστη ροπή 240Nm στο εύρος στροφών 1.600 με 5.200. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων.

Με τον τρίτο κινητήρα στην έκδοση TECHNA διατίθεται και η τετρακίνητη εκδοχή του μικρού suv της Nissan, ωστόσο το κιβώτιο ταχυτήτων είναι συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Για τις εκδόσεις Nismo Rs θα μιλήσουμε σε επόμενη δοκιμή.

Συμπέρασμα
Το μικρό αμάξωμα του Nissan Juke σε συνδυασμό με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου το καθιστούν ευέλικτο και την οδήγηση στην πόλη, εύκολη υπόθεση.

Στον αυτοκινητόδρομο θα μεταφέρει με ασφάλεια τους επιβάτες του, ενώ σε ορεινές και δύσβατες διαδρομές για ένα 2κίνητο αυτοκίνητο, θα αντεπεξέλθει λόγω της απόστασής του από το έδαφος. Το Nissan Juke μπορεί να γίνει δικό σας από 17.950 ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 20.600 ευρώ.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής