Δοκιμάζουμε το Mini Cooper Clubman 1.5 136 hp

Ένα γνωμικό λέει ότι «ο δολοφόνος επιστρέφει πάντα στον τόπο του εγκλήματος». Μη φοβηθείτε! Στην περίπτωσή μας, δεν διαπράξαμε κάποιο έγκλημα... Επιστρέψαμε απλώς για τη δοκιμή του «οικογενειακού» Mini Cooper Clubman στο ίδιο μέρος, όπου είχαμε πραγματοποιήσει τις δοκιμές και την φωτογράφιση του 3θυρου Mini Cooper.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Με περισσότερες από από τριάντα δοκιμές αυτοκινήτων να χωρίζουν την προηγούμενη μου επαφή με μοντέλο της Mini, είχα φτάσει σε σημείο να το αποζητώ, γιατί όπως και να το κάνουμε, η συνύπαρξη με ένα Mini, δεν είναι απλή υπόθεση.

Το Mini, δεν το επιλέγει ο υποψήφιος αγοραστής για να πάει από το μέρος Α στο μέρος Β, αλλά για την ιστορία του, το διαχρονικό στυλ του, καθώς και για τον «μαγικό» του τρόπο να μετατρέπει μία βαρετή διαδρομή σε μία απολαυστική εμπειρία.

Εξωτερικό
Στο εμπρός μέρος το Clubman δεν έχει πολλές οπτικές διαφορές με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Τα κυκλικά φωτιστικά σώματα εμπρός, οι παράλληλες λευκές γραμμές στο καπό και η χρωμιομένη μάσκα, η οποία αποτελείται από ένα πλαίσιο και τρεις αιωρούμενες οριζόντιες λωρίδες στο κέντρο του, τονίζουν και εδώ τον σπορ χαρακτήρα του.

Αυτές τις λεπτομέρειες θα παρατηρήσει κάποιος με γυμνό μάτι, στο εμπρός μέρος, οι αριθμοί ωστόσο δείχνουν ότι το Clubman είναι μεγαλύτερο σε ύψος κατά 16 χιλιοστά, σε μήκος 271 χιλιοστά, σε πλάτος κατά 73 χιλιοστά και σε μεταξόνιο κατά 103 χιλιοστά σε σχέση με το 5θυρο Mini.

Στο πίσω μέρος, ξεχωριστό χαρακτηριστικό του Clubman είναι τα δύο φύλλα της πόρτας του πορτμπαγκάζ, που παραπέμπουν σε επαγγελματικά van, τα οποία όπως είναι γνωστό παρέχουν μεγάλη χωρητικότητα για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Εσωτερικό
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο επισκέπτης στο εσωτερικό του Clubman συγκρίνοντας το με τα υπόλοιπα μοντέλα θα πέσει αρχικά στην «παγίδα» να πει ότι είναι «ίδιο και απαράλλακτο». Περνώντας όμως το βλέμμα του σε κάθε γωνία του θα διαπιστώσει σύντομα πως κάθε μοντέλο της Mini, αν και έχει «συγγενή» σχεδίαση, έχει διαφορές.

Οι διαφορές είναι ορατές μόλις η πόρτα ανοίξει, αφού ο οδηγός αν και βρίσκεται μπροστά σε ένα εξαιρετικό σαλόνι, το οποίο σε προσκαλεί να μπεις στο εσωτερικό του, όπως συμβαίνει και στο 3θυρο, αλλά και το 5θυρο Mini είναι σαφώς πιο ευρύχωρο και άνετο.

Στο εσωτερικό του συναντάμε την ίδια σπορ φιλοσοφία με το εξωτερικό. Την παράσταση «κλέβει», το στρογγυλό πολυόργανο στο κέντρο του ταμπλό, όπου φιλοξενείται και η οθόνη αφής του συστήματος ψυχαγωγίας και πληροφόρησης του αυτοκινήτου.

Μέσα από την οθόνη, ο χρήστης αποκτά πρόσβαση σε πληροφορίες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, τη δορυφορική πλοήγηση, τη σύνδεση του τηλεφώνου και το σύστημα ψυχαγωγίας που προσφέρει πολύ καλή ποιότητα ήχου, αλλά και στα συστήματα της υποβοηθούμενης στάθμευσης, της κάμερας οπισθοπορίας και αρκετά ακόμη.

Σήμα κατατεθέν των Mini είναι πλέον και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, τόσο στην κεντρική κονσόλα, όπου έχει τοποθετηθεί και το κουμπί της εκκίνησης του κινητήρα, όσο και στην πλαφονιέρα, για τον χειρισμό των λειτουργιών του εσωτερικού φωτισμού, ο οποίος αποτελεί ένα από τα πιο αξιόλογα στοιχεία του εσωτερικού διάκοσμου.

Στο εσωτερικό του θα ταξιδέψουν με σχετική άνεση έως και πέντε επιβάτες, ενώ τα μικροαντικείμενά τους θα φιλοξενηθούν καλύτερα, στους αυξημένους χώρους, τόσο στο κάτω μέρος της κονσόλας, με τη διπλή ποτηροθήκη, όσο και κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο.

Ο χώρος των αποσκευών σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η εταιρεία, έχει ογκομετρηθεί στα 360 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων του πίσω μέρους, φτάνει τα 1.250 λίτρα.

Το Mini Cooper Clubman είναι διαθέσιμο σε τέσσερα πακέτα εξοπλισμού. Το πρώτο είναι το Salt, το δεύτερο το Pepper, το τρίτο το Chili ενώ το τέταρτο, που βρίσκεται και στην κορυφή της πυραμίδας είναι το John Cooper Works Chili.

Συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας
Το Clubman εφοδιάζεται με το Mini Visual Boost, το οποίο διαθέτει οθόνη αφής είτε 6,5 ιντσών χωρίς σύστημα πλοήγησης ή μεγέθους 8,8 ιντσών.

Μεταξύ άλλων παρέχει πλήρη ενημέρωση για την κατάσταση του οχήματος, ενώ περιλαμβάνει διπλό ραδιοφωνικό δέκτη, σύστημα πλοήγησης, θύρα Usb και Bluetooth για εξωτερικές πηγές, με στόχο την ψυχαγωγία των επιβατών.

Κινητήρες
Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο 1.500αρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της BMW, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους στις 4.400 στροφές και 220nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1250 στροφές και σε συνδυασμό με το εξάρι αυτόματο κιβώτιο steptronic, χαρίζει καλές επιδόσεις.

Το Mini Cooper Clubman είναι επίσης διαθέσιμο με έναν 1.500αρη κινητήρα που αποδίδει 102 ίππους, καθώς και έναν 2.000 λίτρο κινητήρα που αποδίδει 192 ίππους. Για τους υποστηρικτές του πετρελαίου διατίθεται με τον 1.500cc κινητήρα που αποδίδει 116 ίππους, καθώς και τον 2.000cc που αποδίδει 150 και 190 ίππους αντίστοιχα.

Οδική συμπεριφορά
Στην πόλη το Mini Cooper Clubman είναι ευέλικτο και ευχάριστο στην οδήγηση, ωστόσο λόγω του σπορ προσανατολισμού του και της ελάχιστα σκληρής ανάρτησης, οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες.

Όσον αφορά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και σε υψηλές ταχύτητες προσφέρει τη σταθερότητα αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας και εμπνέει σιγουριά. 

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής δεν υπήρχε εγκατεστημένο το σύστημα Driving Modes, με τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που επηρεάζουν την απόκριση του γκαζιού και τον χρόνο αλλαγής των ταχυτήτων. Αυτά είναι: green, normal και sport.

Στη δοκιμή του Mini Cooper είχαμε διαπιστώσει ότι στο green το αυτοκίνητο είναι προσανατολισμένο στην οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων με τις αλλαγές να γίνονται σχεδόν αμέσως. Το normal αντιπροσωπεύει μια μέση κατάσταση κατά την οποία οι αλλαγές καθυστερούν λίγο και το γκάζι «ακούει» λίγο πιο άμεσα τις εντολές του οδηγού.

Τέλος στο sport, όπως υποδηλώνει και το όνομά του ρυθμίζει το αυτοκίνητο με γνώμονα τις καλές επιδόσεις, το γκάζι έχει άμεση απόκριση και οι αλλαγές προγραμματίζονται έτσι ώστε το αυτοκίνητο να είναι πάντα μέσα στο ωφέλιμο εύρος του και σε στροφές ανάλογα με το πόσο πολύ «βυθίζει» το γκάζι ο οδηγός.

Συμπέρασμα


To Mini Cooper Clubman αποτελεί μία σοβαρή επιλογή για εκείνον που επιθυμεί το αυτοκίνητό του να συνδυάζει σε λογικά πλαίσια τις επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου, την άνεση ενός μικρού οικογενειακού, αλλά και «στυλάτες» διαδρομές τόσο στην πόλη όσο και σε αποδράσεις στην εξοχή.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής