Δοκιμάζουμε το «Αυτοκίνητο του 2018» για την Ελλάδα, Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Για τον θεσμό του «Αυτοκίνητου της Χρονιάς», καθώς και για τα μέλη που τον απαρτίζουν στη χώρα μας έχουν ασχοληθεί ραδιοφωνικές εκπομπές, ενώ και οι απόψεις που έχουν φιλοξενηθεί σε ιστοσελίδες και περιοδικά δεν είναι λίγες.

Οι περισσότερες από αυτές έχουν αρνητικό πρόσημο, ωστόσο αυτό δεν μειώνει την αξία του νέου Fiesta. Οι άνθρωποι της Ford, 42 χρόνια μετά την πρεμιέρα της πρώτης γενιάς του επιτυχημένου μοντέλου, δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που δικαιούται μία θέση στο βάθρο.

Εξωτερικό
Το νέο Ford Fiesta στην όγδοη γενιά του ωρίμασε σχεδιαστικά, μεγάλωσε ελάχιστα σε διαστάσεις και έφερε νέο αέρα στην κατηγορία του.

Στο μπροστινό μέρος οι αλλαγές δεν είναι μεγάλες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ωστόσο στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές του φαίνεται πως «έκλεισαν» τα μάτια, έσβησαν το παρελθόν και το σχεδίασαν εξαρχής. Οι αλλαγές αυτές γίνονται αμέσως αντιληπτές από τα οριζόντια φωτιστικά σώματα που αντικατέστησαν τα χαρακτηριστικά κάθετα φωτιστικά των προηγούμενων γενιών.

Στο νέο Fiesta, δεν είναι μόνο η ψευδαίσθηση που δημιουργούν τα οριζόντια φωτιστικά, ότι η νέα γενιά είναι πλατύτερη, αλλά και οι πραγματικά αυξημένες διαστάσεις κατά 71 χιλιοστά σε μήκος και κατά 12 χιλιοστά σε πλάτος. Πλατύτερα είναι και τα μετατρόχια κατά 30 χιλιοστά εμπρός και κατά 10 χιλιοστά πίσω.

Τη μοντέρνα αλλά και συνάμα σικάτη εμφάνιση συμπληρώνουν οι χυτές, ανάγλυφες γραμμές, καθώς και τα χρώματα, όπως το “Blue Wave” που επιλέχθηκε για το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Εσωτερικό
Ο σχεδιασμός του εσωτερικού δεν θυμίζει σε τίποτα τις προηγούμενες γενιές του δημοφιλούς μοντέλου. Μάλιστα αντικρίζοντας το εσωτερικό του, πέρασε πολλές φορές από το μυαλό μου να υποβάλω σε δοκιμασία έναν ιδιοκτήτη αυτοκινήτου προηγούμενης γενιάς. Αφού πρώτα του κλείσω τα μάτια και κρύψω τον λογότυπο της εταιρίας, να του ζητήσω να μαντέψει το μοντέλο του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό την παράσταση «κλέβει» η οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3, η οποία «αιωρείται» στο επάνω μέρος, στο κέντρο του ταμπλό. Χαμηλώνοντας το βλέμμα μας, εντοπίζουμε τους κεντρικούς αεραγωγούς του αυτόματου ηλεκτρονικού συστήματος κλιματισμού και ακριβώς από κάτω τα χειριστήρια του.

Όσον αφορά τη σχεδίαση του ταμπλό του, είναι λιτή και απέριττη, ενώ συνολικά τα υλικά κατασκευής της καμπίνας είναι καλής ποιότητας και η συναρμογή είναι αρκετά υψηλού επιπέδου.

Οι χώροι του αυτοκινήτου συμβαδίζουν με τους ανταγωνιστές του, αν και ορισμένες από τις θήκες, όπως και οι ποτηροθήκες είναι σχετικά ρηχές. Τα καθίσματα του προσφέρουν επαρκή στήριξη στους επιβάτες και δεν θα τους κουράσουν ακόμη και σε ένα μακρινό ταξίδι.

Συστήματα ασφάλειας
«Πρώτα η ασφάλεια» είναι ένας από τους κανόνες που ακούω μέχρι και σήμερα από φίλους και συγγενείς. Ένας κανόνας που όπως φαίνεται τηρείται πιστά και από τους δημιουργούς του νέου Fiesta.

Ακόμη και στην έκδοση Trend είναι εφοδιασμένο με 6 αερόσακους, ABS, ESC και Traction Control. Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα. Σύστημα υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα (LDW), αυτόματος περιορισμός της ταχύτητας και υπενθύμιση ζωνών ασφαλείας πίσω.

Στην έκδοση Titanium το Fiesta εφοδιάζεται επιπλέον με υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης, αυτορρυθμιζόμενο σύστημα σταθερής ταχύτητας, αναγνώριση οδικής σήμανσης, έλεγχο επαγρύπνησης του οδηγού και κάμερα οπισθοπορίας με πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.

Στην έκδοση Vignale είναι διαθέσιμο και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί Ford KeyFree με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα Ford Power στον βασικό εξοπλισμό.

Συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας
Για την ενημέρωση του οδηγού ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο έχει τοποθετηθεί έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών TFT, στην οποία εμφανίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για τα διανυθέντα χιλιόμετρα, την κατανάλωση καυσίμου κ.α.

Στον τομέα της ψυχαγωγίας ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει το ηχοσύστημα με οθόνη 4,2″, 6 ηχεία και υποδοχή USB. Ακόμη το σύστημα ψυχαγωγίας με την έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος Ford SYNC 3, με 2 θύρες USB και 7 ηχεία. Διαθέσιμο επίσης, είναι και το υψηλής απόδοσης ηχοσύστημα B&O Play της Bang & Olufsen, με 10 ηχεία και subwoofer που δύσκολα συναντάμε σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Κινητήρες
Ο κινητήρας της δοκιμής ήταν ο πετρελαιοκινητήρας 1.500 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 120 ίππους στις 3.600 στροφές με ονομαστική ροπή 270Nm σε εύρος στροφών από 1.750 έως 2.500 στροφές. Παραμένοντας στο ίδιο καύσιμο, είναι διαθέσιμος και ο 1.500cc κινητήρας που αποδίδει 85 ίππους στις 3.750 στροφές με 215 Nm 
1.750 έως 2.500 στροφές.

Στους κινητήρες βενζίνης ο υποψήφιος αγοραστής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων επιλογών.

  • Η πρώτη επιλογή είναι ο 1.000ρης κινητήρας βενζίνης EcoBoost που αποδίδει 100 από τις 4.500 έως 6.500 στροφές με 170 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 4.000 στροφές.

  • Η δεύτερη είναι ο 1.000ρης κινητήρας βενζίνης EcoBoost που αποδίδει και 125 ίππους στις 6.000 στροφές με ονομαστική ροπή 170 Nm από τις 1.400 έως και τις 4.500 στροφές.

  • Η τρίτη είναι ο 1.000ρης κινητήρας βενζίνης EcoBoost που αποδίδει και 140 ίππους στις 6.000 στροφές με ροπή 180 Nm στο εύρος στροφών από 1.500 έως και τις 5.000 στροφές.

  • Ο τέταρτος κινητήρας είναι 1.100 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 85 ίππους στις 6.300 στροφές με ονομαστική ροπή 110 Nm στις 3.500 στροφές.

Οι κινητήρες πετρελαίου, καθώς και οι κινητήρες βενζίνης των 100, 125 και 140 ίππων συνδυάζονται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο κινητήρας βενζίνης που αποδίδει 100 ίππους είναι διαθέσιμο και με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο συνδυάζεται μόνο ο κινητήρας 1.100cc.

Οδική συμπεριφορά
Αν σας έχει καταπλήξει η εμφάνιση του νέου Ford Fiesta, τότε ανάλογο θα είναι και το αποτέλεσμα με την οδική συμπεριφορά του.

Το νέο Fiesta με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 120 ίππων είναι ευέλικτο και κρατά χαμηλά το κόστος για διαδρομές μέσα στην πόλη. Σε αυτό συμβάλει το start-stop και η επιλογή eco, το κουμπί της οποίας βρίσκεται δίπλα στο TCS Off και το Start-Stop Off.

Στον αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακές διαδρομές ξεδιπλώνει τον οδηγικό του χαρακτήρα. Οι αναρτήσεις του αποσβένουν ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ωστόσο όταν πιεστεί σε στροφές το αμάξωμα παίρνει κάποιες μικρές κλίσεις. Η αίσθηση του τιμονιού είναι πολύ καλή, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ακριβής και με κοντές διαδρομές.

Συμπέρασμα

Το νέο Ford Fiesta αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του για αυτοκίνητο πόλης, με το οποίο βέβαια μπορούν οι επιβάτες του να ταξιδέψουν χωρίς δεύτερη σκέψη και με ασφάλεια ακόμη και σε μεγάλες αποστάσεις. Οι χώροι του είναι σε καλό επίπεδο απέναντι στον ανταγωνισμό, ενώ ο εξοπλισμός του βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. 

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής