Δοκιμάζουμε το Volvo S90 D4 στο Βουρκάρι

Αν για κάτι πρέπει να είναι υπερήφανοι οι κάτοικοι της Αττικής, είναι οι προσπάθειες που καταβάλει ένας σύλλογος για να παραμείνει αναλλοίωτος ένας από τους λιγοστούς υδροβιότοπους που έχουν απομείνει στα όρια της Αττικής. Από την πλευρά των Σουηδών, είναι το Volvo S90 που είχα στη διάθεσή μου αυτή την εβδομάδα.

PACIFIC-SUN

Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά. Το Βουρκάρι είναι ένας μεγάλος κλειστός παράκτιος αλμυρός υγρότοπος, που βρίσκεται νοτιοανατολικά των Μεγάρων στον Σαρωνικό. Το βάθος του, στο μεγαλύτερο τμήμα του δεν ξεπερνά το ένα μέτρο και φιλοξενεί περισσότερα από εκατόν είκοσι είδη πουλιών.

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Στην περιοχή εδώ και δεκαετίες ανεγέρθηκαν παραθεριστικές κατοικίες, βιομηχανικά κτίρια, αλλά και παραπήγματα, τα οποία υποβαθμίζουν την περιοχή, ωστόσο μία ομάδα με πείσμα όπως οι «Γαλάτες» κάνουν προσπάθειες για την διάσωση και την αναβάθμισή του, τόσο που κατάφεραν να αναγνωριστεί και να προστατευτεί με νόμο από τον Μάρτιο 2017.

Θα είναι εύλογο το ερώτημά σας, τι σχέση έχει μία ομάδα πολιτών, με μία Σουηδική εταιρεία αυτοκινήτων και ειδικά με την ναυαρχίδα Volvo S90. Αυτό που τους φέρνει στο ίδιο επίπεδο στα μάτια μου, είναι το πείσμα τους για να ανατρέψουν κάτι που θεωρείται δεδομένο και να δώσουν μία νέα οπτική.

Οι μεν την υποβάθμιση της περιοχής και οι δε, ότι ένα ποιοτικό αυτοκίνητο γεμάτο νέες τεχνολογίες δεν μπορεί να είναι προσιτό για μεγάλο ποσοστό των υποψήφιων αγοραστών. Άλλωστε το S90 όπως και η ίδια εταιρεία παραδέχεται είναι το εισιτήριο εισόδου της στα premium sedan.

Εξωτερικό
Πολυτελές και επιβλητικό. Δύο λέξεις που φαίνεται να τήρησαν σαν «ευαγγέλιο» οι σχεδιαστές της Σουηδικής μάρκας, τόσο στο S90 όσο και γενικότερα στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα των μοντέλων της. Το S90 εξελίχθηκε με βάση τη ναυαρχίδα της εταιρείας στα SUV το XC90 και βασίστηκε στην πλατφόρμα «Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος», SPA (Scalable Product Architecture).

Η πλατφόρμα αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα όλων των κατηγοριών αφού επιτρέπει τις αλλαγές των διαστάσεων εκτός από την απόσταση του εμπρός τροχού με τα πεντάλ του οδηγού.

Παρατηρώντας το, από το εμπρός μέρος, το Volvo S90 δεν κρύβει τον όγκο του, πως να το καταφέρει άλλωστε με πλάτος που αγγίζει τα 2.019 χιλιοστά συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών. Ο όγκος αυτός φαίνεται ιδιαίτερα από το κάτω μέρος του παρμπρίζ έως και το κάτω άκρο του προφυλακτήρα.

Στο κέντρο ξεχωρίζει η χρωμιομένη μάσκα που φιλοξενεί και τον λογότυπο της εταιρείας, καθώς και τα φωτιστικά σώματα LED με το «σφυρί του Θωρ» από την Σουηδική μυθολογία, που αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν.

Οι σχεδιαστές του Volvo S90 ακόμη και στο πλάι του αυτοκινήτου όχι μόνο δεν προσπάθησαν να κρύψουν το μήκος του, που για μόλις 37 χιλιοστά δεν φτάνει τα 5 μέτρα, αλλά τα τονίζουν με τις μοντέρνες γραμμές και τις χρωμιομένες λεπτομέρειες.

Το πίσω μέρος του Volvo S90 προκαλεί σύμφωνα με συζητήσεις «δυσανεξία» σε ορισμένους δημοσιογράφους και υποψήφιους αγοραστές, λόγω των περίεργων και μεγάλων φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα “C”, ωστόσο θεωρώ ότι για να κάνεις τη διαφορά και να ξεχωρίζεις ακόμη και στον σχεδιασμό πρέπει να κάνεις και θυσίες…

Εσωτερικό
Στην καμπίνα του Volvo S90 εκτός από τις λέξεις πολυτέλεια και επιβλητικό, προστίθενται και οι λέξεις ασφάλεια, άνεση, ποιότητα και αισθητική. Αν ψάχνεις έναν σχεδιασμό κραυγαλέο σίγουρα δεν θα τον βρεις στο S90, καθώς και σε όλα τα μοντέλα της Σουηδικής εταιρείας.

Ανοίγοντας την στιβαρή πόρτα του οδηγού στην πολυτελή έκδοση Inscription του αυτοκινήτου της δοκιμής είναι από τα πρώτα δευτερόλεπτα αντιληπτό ότι τα κορυφαία υλικά όπως το δέρμα, το ξύλο, αλλά και τα πλαστικά με μαλακές υφές συνδυάζονται εξαιρετικά και δημιουργούν μία ατμόσφαιρα που αρμόζει σε 5αστερα ξενοδοχεία.

Τα δερμάτινα μπεζ καθίσματά του μεταφέρουν την άνεση του οικιακού καθιστικού στις δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη, αλλά και σε πολύωρα ταξίδια στους αυτοκινητόδρομους. Η ρύθμισή τους μάλιστα γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικού συστήματος, τα χειριστήριά του οποίου βρίσκονται στο πλάι του καθίσματος, καθώς και στην πόρτα οι μνήμες του, έτσι ώστε να μην χρειάζεται κάθε οδηγός να ξοδεύει χρόνο για να τα ρυθμίσει.

Πρωταγωνιστικό ρόλο ωστόσο στην καμπίνα, έχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 9 ιντσών, μέσα από την οποία, ο χρήστης μπορεί να διαχειριστεί όλες οι βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, τις οποίες και θα αναλύσουμε στην επόμενη ενότητα.

Άλλα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι οι κάθετοι αεραγωγοί με ρετρό σχεδίαση, καθώς και οι χώροι του, οι οποίοι είναι ιδανικοί για την μεταφορά πέντε ατόμων και κανένας από τους επιβάτες δεν πιστεύω ότι θα παραπονεθεί για τυχόν έλλειψη, όπως συμβαίνει στα περισσότερα αυτοκίνητα κυρίως στις πίσω θέσεις.

Όσον αφορά τους χώρους αποθήκευσης υπάρχουν πολλές διασκορπισμένες θέσεις στο εσωτερικό της καμπίνας, ενώ στον χώρο του πόρτ-μπαγκάζ τα 500 λίτρα είναι υπεραρκετά για την μεταφορά αποσκευών για πολυήμερες διακοπές.

Συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας
Ο χειρισμός της λειτουργίας των περισσότερων συστημάτων άνεσης και ψυχαγωγίας γίνεται μέσω της οθόνης 9 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Εκεί βρίσκονται οι ρυθμίσεις για το ποιοτικό ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης, τον κλιματισμό, καθώς και μεταξύ άλλων για τον φωτισμό της καμπίνας.

Μέσα από την οθόνη αφής δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει εφαρμογές όπως Spotify, Pandora, Baidu, TuneIn, αλλά και να συνδέσει το κινητό του τηλέφωνο με το CarPlay και το AndroidAuto.

Όσον αφορά τα αποτελέσματα της λειτουργίας του κλιματισμού, που αποτελεί σε αυτή την κατηγορία ζητούμενο, με την εκκίνησή του είναι άμεσα αντιληπτό, ενώ άξιο αναφοράς είναι και η δυνατότητα ελέγχου της έντασης και στα πίσω καθίσματα.

Συστήματα ασφάλειας
Αν στην άνεση το Volvo S90 κατατάσσεται στα ξενοδοχεία 5αστέρων, στην ασφάλεια τα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης χαρακτηρίζονται από έλλειψη μεγαλύτερων βαθμολογιών. Το S90 παρέχει μία ολοκληρωμένη ασπίδα προστασίας για τους επιβάτες του ακόμη και στην βασική έκδοση.

Από τα συστήματα που διάβασα στον κατάλογό του, αλλά και βίωσα στην επταήμερη συνύπαρξή μας, ξεχώρισα το σύστημα City Safety, το οποίο αναγνωρίζει πεζούς, οχήματα και ζώα. Το σύστημα αυτό, εκτός από ηχητική και οπτική προειδοποίηση είναι έτοιμο να αντιδράσει σε κάθε περίπτωση για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγκρουση.

Ένα δεύτερο σύστημα είναι το Pilot Assist, ή στα ελληνικά σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με adaptive cruise control (προσαρμοζόμενο cruise control), διατήρηση του οχήματος μέσα στη λωρίδα και προειδοποίηση εάν παρεκκλίνει από αυτή, προειδοποίηση απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, καθώς και το σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού.

Η υποστήριξη του Pilot Assist μπορεί να παραμείνει ενεργοποιημένη μέχρι και τα 130 km/h, ωστόσο μόλις και τα δύο χέρια του οδηγού φύγουν από το τιμόνι απενεργοποιείται αυτόματα. Το Pilot Assist αποτελεί μέρος του IntelliSafe Assist.

Επιπλέον εφοδιάζεται με το Park Assist Pilot, το οποίο αναλαμβάνει το τιμόνι και οδηγεί το αυτοκίνητο στη θέση του, τόσο σε παράλληλη όσο σε κάθετη θέση στάθμευσης. Ο οδηγός θα πρέπει απλώς να πατάει το φρένο και το γκάζι.

Κινητήρες
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου στην έκδοση D4, που αποδίδει 190 ίππους στις 4.250 στροφές με ονομαστική ροπή 400 Nm στο εύρος στροφών από 1.740 έως 2.520 στροφές και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων.

Τις εκδόσεις πετρελαίου ολοκληρώνει η επίσης δίλιτρη D5, που αποδίδει 235 ίππους στις 4000 στροφές με ονομαστική ροπή 480 Nm στο εύρος στροφών από 1.740 έως 2.220 στροφές. Και στις δύο εκδόσεις έχει επιλεγεί διπλό turbo, ωστόσο η μεγαλύτερη διαφορά τους είναι ότι η πρώτη έχει προσθιοκίνητη κίνηση, ενώ η δεύτερη είναι τετρακίνητη.

Για εκείνους που επιλέγουν ως καύσιμο την βενζίνη, το Volvo S90 είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις με δίλιτρο κινητήρα. Την Τ5 που αποδίδει 254 ίππους στις 5.500 στροφές με ονομαστική ροπή με 350 Nm στο εύρος στροφών από 1.500 έως 4.800 στροφών. Την Τ6 που αποδίδει 320 ίππους στις 5.700 στροφές με ονομαστική ροπή με 400 Nm στο εύρος στροφών από 2.200 έως 5.400 στροφών και την plug-in υβριδική έκδοση Τ8 Twin Engine, με συνδυαστική ισχύ 407 ίππων.

Στην Τ8 συνδυάζεται ο κινητήρας που αποδίδει 320 ίππους στις 5.700 στροφές, καθώς και ένας ηλεκτροκινητήρας 87 ίππων στις 7.000 στροφές και ονομαστική ροπή 240 Nm στο εύρος στροφών από 0 έως και τις 3.000. Η αυτονομία του ηλεκτροκινητήρα είναι 45 χιλιόμετρα. Όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι τετρακίνητες.

Οδική συμπεριφορά
Η οδήγηση στο κέντρο της πόλης δημιουργεί ορισμένες δυσκολίες λόγω του μεγέθους του, αλλά και εξαιτίας της κακής οδικής παιδείας μίας σημαντικής μερίδας Ελλήνων οδηγών, οι οποίοι σταθμεύουν τα οχήματά τους παραβαίνοντας πολλές φορές τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ωστόσο το Volvo S90 δεν δημιουργήθηκε για το κέντρο της πόλης, αλλά κυρίως για ανοικτούς αυτοκινητόδρομους, όπου ξεδιπλώνει την δυναμική του ταυτότητα. H ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδα εμπρός και το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων integral link πίσω ελέγχει με ακρίβεια το αμάξωμα και απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Δίπλα στον περιστροφικό διακόπτη για την εκκίνηση του κινητήρα, η «ροδέλα» που επιτρέπει την επιλογή προγράμματος οδήγησης και να αναπροσαρμοστούν η χαρτογράφηση του κινητήρα, η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης κάνουν την οδήγησή του μία ολοκληρωμένη εμπειρία.

Το “ECO”, είναι για οικονομικές διαδρομές μέσα στην πόλη ωστόσο επηρεάζεται αρκετά η απόδοση του κινητήρα και του συστήματος κλιματισμού, το “COMFORT”, που χρησιμοποίησα κυρίως κατά τη διάρκεια της δοκιμής, γιατί δεν περιορίζει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση. Το τρίτο πρόγραμμα οδήγησης είναι το “DYNAMIC” που ρυθμίζει το αυτοκίνητο για σπορ οδήγηση, με γρήγορη απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του τιμονιού και των φρένων.

Τελευταίο είναι το πρόγραμμα “INDIVIDUAL”, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να γίνει ο ίδιος «προγραμματιστής» και ανάλογα με τις δικές του ανάγκες να πραγματοποιήσει τις προσωπικές του ρυθμίσεις.

Συμπέρασμα

Το Volvo S90 είναι σίγουρα ένα άνετο, πολυτελές, μοντέρνο και μεγάλο αυτοκίνητο, ωστόσο ιδιαίτερα προσιτό και για υποψήφιους αγοραστές που δεν μπορούσαν μέχρι σήμερα να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του και λόγω της υψηλής τιμής τους είχε μείνει απωθημένο. Οι Σουηδοί με το S90 «διόρθωσαν» την τιμή της κατηγορίας δίνοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη αξία στο αυτοκίνητο σε επίπεδο εξοπλισμού και προσφερόμενη ποιότητα.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,243ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
318ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής