«Χαράζοντας» δρόμους με Mitsubishi Eclipse Cross

Τα οικογενειακά και πασχαλινά τραπέζια στη Ρούμελη είναι πολλές φορές ανοικτά σε όλους. Οι άνδρες της γειτονιάς συναγωνίζονται για το ποιος είναι ο καλύτερος ψήστης, ενώ οι νεότεροι σε ηλικία που προσπαθούν να πείσουν τους μεγαλύτερους για τις οδηγικές τους ικανότητες. «Έχω χαράξει δρόμους με ένα αυτοκίνητο 4x4 εικοσαετίας», μου είπε φέτος ένας από αυτούς.

PACIFIC-SUN

Κείμενο: Αδάμ Αλεξόπουλος
Φωτογραφίες: dytikesmaties.gr

Είναι αλήθεια ότι τα παιδιά των χωριών μπορεί αρκετές φορές να υπερβάλλουν, ωστόσο αυτή τη λέξη χάθηκε την επόμενη ημέρα, όταν μετά από πρόκληση μου, πήγαμε μία σύντομη βόλτα στο βουνό. Κάπως έτσι εύκολα χαρακτήρισε υπερβολή μεγάλο μέρος οδηγών, τη διαφήμιση του νέου Mitsubishi Eclipse Cross, στην οποία τονίζεται ότι το μεσαίο SUV είναι «το καλύτερο SUV που κατασκευάσαμε ποτέ».

Από τις 2 έως και τις 9 Μαΐου το νέο Mitsubishi Eclipse Cross βρέθηκε στην κατοχή μου για να δοκιμάσω τις δυνατότητές του τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου, ακολουθώντας τις συμβουλές του συντοπίτη μου, πως να χαράζω διαδρομές και να βρεθώ σε σημεία, όπου μέχρι στιγμής δεν είχαν βρεθεί άλλα αυτοκίνητα και να διαπιστώσω, αν η φράση που χρησιμοποιήθηκε από την εταιρεία ήταν μόνο για λόγους marketing.

Εξωτερικό
Ένα δυναμικής σχεδίασης SUV το οποίο έλειπε από την παγκόσμια αγορά σχεδίασαν οι άνθρωποι της Ιαπωνικής εταιρείας, επιλέγοντας τολμηρές γραμμές και καμπύλες για το νέο Mitsubishi Eclipse Cross.

Ο σχεδιασμός στο εμπρός μέρος διαφέρει σε σχέση με την υπόλοιπη σειρά μοντέλων της εταιρείας, ωστόσο στο πίσω μέρος, μόνο ο λογότυπος και το σήμα του μοντέλου δηλώνουν την ταυτότητά του.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, όταν κυκλοφορεί εντός της πόλης οι περισσότεροι να παρατηρούν το επιβλητικό μοντέλο και τα μάτια τους να ακολουθούν τις σχεδιαστικές γραμμές του έως και την έντονα κεκλιμένη οροφή, η οποία καταλήγει στις δύο γυάλινες επιφάνειες της πόρτας του πορτμπαγκάζ και την κόκκινη λωρίδα που τις χωρίζει και συνάμα δείχνει ότι ενώνει τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Εσωτερικό
Μέχρι την παρουσίαση του Eclipse Cross,  από τους πιστά ακόλουθους ιδιοκτήτες της εταιρείας, αλλά και εκείνους που πάντοτε ήθελαν να αποκτήσουν ένα Mitsubishi, υπήρχε η γκρίνια, ότι υστερούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, σε ποιότητα υλικών, υφές, αλλά και ηλεκτρονικά συστήματα ψυχαγωγίας και άνεσης.

Το εσωτερικό του Eclipse Cross ωστόσο ήρθε να καταρρίψει και αυτό το στερεότυπο. Στο εσωτερικό του έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ καλής ποιότητας υλικά με μοντέρνα σχεδίαση, που δημιουργούν αέρα πολυτέλειας.

Ξεχωριστή θέση στο εσωτερικό του έχει η οθόνη 7 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, καθώς και το χειριστήριο αφής που βρίσκεται στην κονσόλα δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων.

Ωστόσο την παράσταση κλέβει, το διαφανές «πτερύγιο» που ξεπετάγεται αυτόματα με το πάτημα του μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα. Το πτερύγιο αυτό με τη βοήθεια ενός προτζέκτορα μεταφέρει την ένδειξη της ταχύτητας με ψηφιακή μορφή, καθώς και άλλων σημαντικών πληροφοριών στο ύψος των ματιών του οδηγού, στο παρμπρίζ.

Όσον αφορά τους χώρους, το Mitsubishi Eclipse Cross θα μεταφέρει με άνεση πέντε επιβάτες, όπως θα μεταφέρει και τις αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται από περίπου 340 έως και 448 λίτρα χωρίς αναδίπλωση των καθισμάτων και 1.136 λίτρα, εάν αυτά πέσουν.

Συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας
Στα συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας περιλαμβάνονται τα τέσσερα θερμαινόμενα καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι, το θερμαινόμενο παρμπρίζ, το σύστημα διζωνικού κλιματισμού, οι κάμερες που βρίσκονται μπροστά, πίσω και στις δύο πλαϊνές πλευρές του οχήματος για ευκολότερη στάθμευση, ακόμη και σε περιορισμένο διαθέσιμο χώρο.

Αξιοσημείωτη είναι η διπλή ηλιοροφή με μηχανισμό κύλισης εμπρός και αυτόνομα σκίαδα τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Αν και θα μπορούσε να ενταχθεί στις λεπτομέρειες του εσωτερικού, επέλεξα να το συμπεριλάβω στα συστήματα άνεσης, λόγω της ατμόσφαιρας και τις φρεσκάδας που προσφέρει στους επιβάτες.

Μέσα από την οθόνη 7 ιντσών εμφανίζονται διάφορες επιλογές για την ψυχαγωγία των επιβατών. Ψηφιακό ραδιόφωνο, δυνατότητα σύνδεσης τηλεφώνου, ipod, σύνδεσης εξωτερικής πηγής στις δύο θύρες usb, αλλά και μέσω εφαρμογών μέσω Android Auto™ και Apple CarPlay.

Το νέο ηχοσύστημα, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Rockford Corporation και συμπληρώνεται με εννέα ηχεία που προσφέρουν ποιοτικό ήχο DTS Neural Surround™ sound.

Συστήματα ασφάλειας
Το Eclipse Cross δεν υστερεί ούτε στα συστήματα ασφαλείας, αφού παρέχει προστασία και αυτοπεποίθηση στην οδήγηση και τη στάθμευση, με τους έξυπνους αισθητήρες που ελέγχουν το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο και προειδοποιούν τον οδηγό για ενδεχόμενους κινδύνους μέχρι και υποβοήθηση οδήγησης και παθητική ασφάλεια.

Πρώτα από όλα, η προστασία από συγκρούσεις ενισχύεται σημαντικά από το αμάξωμα RISE, το οποίο απορροφά την ενέργεια και διατηρεί υψηλή ακαμψία της καμπίνας σε περίπτωση σύγκρουσης.

Μεταξύ άλλων το FCM βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων ή μειώνει τις συνέπειες αν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Ανιχνεύει πεζούς και οχήματα μέσω κάμερας και ραντάρ λέιζερ. Το ACC διατηρεί την απόσταση που θα επιλέξει ο οδηγός από το προπορευόμενο αυτοκίνητο μέσω ραντάρ, ενισχύοντας σημαντικά τον τομέα της ασφάλειας. Συμβάλει στην ηρεμία του οδηγού, ειδικά σε απαιτητικές καταστάσεις όπως είναι η οδήγηση σε συνθήκες κίνησης ή στον αυτοκινητόδρομο.

Το LDW παρέχει ηχητική και οπτική προειδοποίηση όταν το όχημα τείνει να απομακρυνθεί από τη λωρίδα κυκλοφορίας στην οποία κινείται, χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας. Το BSW, χρησιμοποιεί αισθητήρες ανίχνευσης στον πίσω προφυλακτήρα για να εντοπίζει οχήματα στα πίσω τυφλά σημεία στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά.

Κινητήρες
Το μεσαίο SUV διατίθεται αυτή την περίοδο στην αγορά με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 1.500cc που αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 στροφές και μέγιστη ροπή 250 Nm στο εύρος στροφών από τις 1800 έως και τις 4500 στροφές. Ο νέος αυτός κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με 8-ταχυτο αυτόματο κιβώτιο CVT.

Το επόμενο διάστημα σύμφωνα με τον προγραμματισμό αναμένεται και ο κινητήρας πετρελαίου 2.2 DiD, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στις 3750 στροφές και μέγιστη ροπή 400 Nm από τις 2000 έως και τις 2250 στροφές.

Οδική συμπεριφορά
Το Eclipse Cross αποτελεί άξιο συνεχιστή των SUV μοντέλων που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Mitsubishi, προσφέροντας οδηγική απόλαυση σε κάθε διαδρομή. Η θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό και μέσα στην πόλη καταφέρνει να κρύψει των όγκο των 4,4 μέτρων, ωστόσο η κατανάλωσή του είναι ελάχιστα αυξημένη, λόγω του υπετροφοδοτούμενου κινητήρα που δηλώνει το παρόν, όποτε ο οδηγός πιέσει λίγο παραπάνω το πόδι του στο γκάζι.

Στον αυτοκινητόδρομο το Eclipse Cross είναι σταθερό και σχεδόν αθόρυβο. Αν αναλογιστούμε ότι τα κιβώτια CVT στο παρελθόν ήταν θορυβώδη, το κιβώτιο που έχει επιλεγεί χαρακτηρίζεται για την ήσυχη λειτουργία του.

Στον χωματόδρομο το Eclipse Cross προσφέρει την ίδια άνεση, που προσφέρει και όταν κινείται σε αυτοκινητόδρομο, με τις μικρές «ανωμαλίες» του δρόμου να αποσβένονται ικανοποιητικά από την ανάρτηση.

Στις πιο ειδικές διαδρομές που δοκιμάσαμε το νέο μεσαίο SUV της Mitsubishi, σε σημεία δηλαδή που πιο εύκολα θα χαρακτηρίζονταν σαν μονοπάτια, μας έβγαλε ασπροπρόσωπους. Τόσο το ύψος του από το έδαφος (183 χιλιοστά), όσο και η δύναμη του κινητήρα δεν μας δημιούργησαν πονοκέφαλο, για το πως θα επιστρέψουμε την τελευταία ημέρα το αυτοκίνητο στα κεντρικά της εισαγωγικής εταιρείας.

Η σταθερότητα του αυτοκινήτου κυρίως οφείλεται στο σύστημα S-AWC, το οποίο συνδυάζεται με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο 4WD με το σύστημα Active Yaw Control (AYC) της Mitsubishi.

Το σύστημα αυτό σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η Mitsubishi, χρησιμοποιεί το σύστημα πέδησης για να διανείμει με ακρίβεια τη ροπή στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς. Ακόμη κι αν φρενάρει ή επιταχύνει άτσαλα ο οδηγός, το S-AWC θα διατηρήσει τον έλεγχο, ρυθμίζοντας την ισχύ πέδησης και το πίσω διαφορικό, ώστε να βελτιωθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Οι ρυθμίσεις του S-AWC γίνονται με το πάτημα του «μαγικού» μπουτόν. Ο οδηγός του Eclipse Cross τότε μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις επιλογές. Αυτές είναι το AUTO, το οποίο παρέχει στιβαρή απόδοση 4WD σε διάφορες συνθήκες, το SNOW, που βελτιστοποιεί την ευστάθεια σε γλιστερούς δρόμους και σε χιονισμένο περιβάλλον και το GRAVEL, το οποίο παρέχει ιδανική λειτουργία σε σκληρό οδόστρωμα και βοηθά στην διατήρηση της περιστροφής των τροχών σε σημεία που υπάρχει ο κίνδυνος απώλειας της πρόσφυσης.

Συμπέρασμα

Το Mitsubishi Eclipse Cross αποτελεί τη μοναδική επιλογή για εκείνον που επιθυμεί να ταξιδεύει σβέλτα στην πόλη, άνετα στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και να μεταφέρει την πολυτέλεια και τις τεχνολογίες που κουβαλά στο βουνό, χωρίς να σκέφτεται τι θα συμβεί αν το παρακάνει. Ωστόσο η οδήγηση στο βουνό, εκτός δρόμου όπως εμείς δοκιμάσαμε το νέο μοντέλο απαιτεί εμπειρία και αυτοσυγκράτηση, γιατί οι κίνδυνοι είναι αυξημένοι και ο χρόνος αντίδρασης περιορισμένος ακόμη και σε μικρές ταχύτητες.

Μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις στο Google News! Ακολουθήστε τους λογαριασμούς μας σε Facebook, Twitter και Viber!

Αφήστε μία απάντηση

εισάγετε το σχόλιό σας!
Παρακαλούμε προσθέστε το όνομά σας

29,502ΥποστηρικτέςΚάντε Like
650ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
323ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής